Siła konsolowych marek
Agencja badawcza Millward Brown przygotowało swój coroczny raport nt 100 najsilniejszych marek świata. Pierwsza trójka to Google, IBM i Apple ale jak zwykle nie zabrakło firm produkujących konsole. Microsoft znalazł się na miejscu czwartym, Nintendo 32, a Sony 94. Ponadto firma sporządziła osobną kategorię dla konsol, które jako całość zanotwały wartość o 3% mniejszą niż w roku ubiegłym.
29.04.2010 | aktual.: 13.01.2016 15:53
Według Millward Brown marka Wii warta jest obecnie 9,9 miliarda dolarów a DS 7,8. Xbox 360 wyceniony został na 4,5 mld. Mizernie wygląda przy tym PlayStation 3 z kwotą 426 mln. dolarów. Na końcu stawki znalazły się PSP - 155 mln. i PS2 - 49 mln. Wartości marek zostały oszacowane na podstawie przewidywań zysków jakie przyniosą w przyszłości. Do siły marki nie wliczano tego, co dotąd zdążyły zarobić.
W porównaniu z ubiegłorocznym raportem widać, że Wii i DS zamieniły się miejscami, a Sony zyskało nieco na wartości wchodząc do top 100. Nadal jednak Millward Brown bardzo słabo ocenia potencjał PlayStation 3.
[via Kotaku, Game Politics]