Siła konsolowych marek

Siła konsolowych marek
29.04.2010 13:08
Siła konsolowych marek
marcindmjqtx
marcindmjqtx

Agencja badawcza Millward Brown przygotowało swój coroczny raport nt 100 najsilniejszych marek świata. Pierwsza trójka to Google, IBM i Apple ale jak zwykle nie zabrakło firm produkujących konsole. Microsoft znalazł się na miejscu czwartym, Nintendo 32, a Sony 94. Ponadto firma sporządziła osobną kategorię dla konsol, które jako całość zanotwały wartość o 3% mniejszą niż w roku ubiegłym.

Według Millward Brown marka Wii warta jest obecnie 9,9 miliarda dolarów a DS 7,8. Xbox 360 wyceniony został na 4,5 mld. Mizernie wygląda przy tym PlayStation 3 z kwotą 426 mln. dolarów. Na końcu stawki znalazły się PSP - 155 mln. i PS2 - 49 mln. Wartości marek zostały oszacowane na podstawie przewidywań zysków jakie przyniosą w przyszłości. Do siły marki nie wliczano tego, co dotąd zdążyły zarobić.

W porównaniu z ubiegłorocznym raportem widać, że Wii i DS zamieniły się miejscami, a Sony zyskało nieco na wartości wchodząc do top 100. Nadal jednak Millward Brown bardzo słabo ocenia potencjał PlayStation 3.

327102028717643818
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)