Rynek wzrośnie i zmaleje zarazem

Ubiegły rok okazał się rekordowy dla branży gier wideo w Wielkiej Brytanii. Według agencji GfK Chart Track wartość obrotu wszystkim co związane z grami (a więc sprzedaż konsol, PC, akcesoriów i wreszcie samych gier) wyniosła aż 4 miliardy funtów. Największy skok zanotowano w sprzedaży oprogramowania - o 23% do wartości 1,9 miliarda funtów. Takie dane muszą budzić optymizm co do kondycji branży, i faktycznie budzą, bo jak zauważa Dorian Bloch, business group director GfK Chart Track:

Rynek wzrośnie i zmaleje zarazem
marcindmjqtx

08.01.2009 | aktual.: 15.01.2016 15:33

„To fantastyczne osiągnięcie zważając na stan gospodarki Zjednoczonego Królestwa. Te dane mówią wiele o konsumentach, ludzie z pewnością nie żałowali pieniędzy na gry wideo w 2008 r.”Szybko jednak studzi emocje:

„Nie wierzę w 23% wzrost sprzedaży gier w 2009 r.”

Pytanie dlaczego, skoro większość analityków przewiduje dalszy wzrost sprzedaży konsol oraz gier w 2009 r., a Bloch wcale tego nie neguje? Ano dlatego:

„Przeciętna cena gry na Xboksa 360 w 2006 r. wynosiła 37 funtów, w 2006 r. ok. 32,5 funta, a w 2008 nieco poniżej 30 funtów. Widzimy zatem dużą różnicę w cenie gier na konsole w różnych okresach czasu. Możesz sprzedawać więcej sztuk, ale po niższej cenie.” Teraz już wiecie, dlaczego zdaniem Blocha dalszy, tak spektakularny wzrost nie jest możliwy. Zauważa on też, że w 2008 r. wytworzyła się niemal idealna sytuacja na rynku tj. sprzedano bardzo dużo po bardzo dobrej cenie. Z całych tych rozważań wynika jeden, jakże pozytywny wniosek - być może i korporacje zarobią mniej, ale my w 2009 powinniśmy otrzymać tańsze gry i konsole. Czego sobie i Wam życzę.

Marcin Lewandowski

[via EDGE]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpodsumowaniaekonomia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.