Rozgrzewka przed Oskarami czyli edycja 2018 Biznesu Filmowego 2

Przełom lutego i marca to gorący okres dla kinomanów nie tylko ze względu na coroczną ceremonię rozdania Oskarów. To również czas kiedy swoje kolejne wersje przedstawia gra, której jestem autorem czyli Biznes Filmowy. W tym roku pierwsza rzecz, która rzuca się od razu w oczy jest zmiana numeracji ale oczywiście nie jest to główny powód dla którego warto sprawdzić najnowszą odsłonę... 😉 Jeżeli do tej pory nie słyszałeś o Biznesie Filmowym kilka słów tytułem wstępu. To gra ekonomiczna z gatunku określanego słowem tycoon, gdzie masz możliwość wcielić się w producenta filmowego. Twoja rola polega na tworzeniu filmów, który podbije gusta krytyków oraz serca kinomanów.

Rozgrzewka przed Oskarami czyli edycja 2018 Biznesu Filmowego 2
tomiga

20.02.2018 | aktual.: 20.02.2018 19:12

Na początku musisz zakupić lub stworzyć odpowiedni scenariusz, w jednym z ponad 20 gatunków filmowych oferowanych przez grę. Gdy już będziesz miał scenariusz odpowiedniego poziomu musi zastanowić się do kogo chcesz skierować swój przyszły film. Czy chcesz stworzyć kino czysto rozrywkowe czy produkcję bardziej ambitną. Następnie dobierasz ekipę, która twoim zdaniem, najlepiej będzie pasowała do Twojej wizji tej produkcji. Oprócz reżysera i aktorów możesz dodać też osoby odpowiedzialne za zdjęcia oraz muzykę. Ostatnią decyzją przed rozpoczęciem prac na planie jest wybór studia odpowiedzialnego za efekty specjalne. Gdy produkcja Twojego arcydzieła się rozpocznie powinieneś zadbać o odpowiednią kampanię reklamową. W trakcie prac nad filmem mogą się wydarzyć różne zdarzenia na które będziesz musiał reagować i podejmować, nie zawsze łatwe, decyzje…

Kiedy już po wielu opóźnieniach i wpadkach na planie prace nad filmem dobiegną szczęśliwego końca pozostanie czekać na szczegółowe recenzje krytyków oraz reakcje publiczności przekładające się na wyniki w Box Office. Jeżeli stworzysz film dobrze oceniony przez krytyków możesz go zgłosić do jednego z kilku, mniej lub bardziej, prestiżowych festiwali filmowych, gdzie możesz rywalizować o nagrody z innymi produkcjami w kilkunastu kategoriach…

I to na pozór tyle podstawowej funkcjonalności choć gra zawiera jeszcze kilka elementów uatrakcyjniających i umilających rozgrywkę oraz mnóstwo smaczków dla wytrawnych kinomanów.

Sama gra ma bardzo długą historię. Jej pierwszą wersję stworzyłem w 1993 roku na komputer Commodore 64. Przez ten czas doczekała się kilku reinkarnacji i mnóstwa pomysłów oraz zawartości, której nie mogą się poszczycić podobne produkcje poświęcone temu tematowi. Choć gra, delikatnie mówiąc, nie jest zbyt atrakcyjna wizualnie, to potrafi wciągnąć i dostarczyć sporej ilości rozrywki, no i pomimo na pozór prostej mechaniki jest tam sporo miejsca do eksperymentowania i wymyślania własnych strategii produkcji. W założeniach gra jest dosyć prosta do opanowania jednak jej odniesienie sukcesu wymaga nieco zaangażowania (co może też stanowić pewną wadę szczególnie na początku przygody z nią).

Co do samej zawartości gry. Znajdziecie tam 5 trybów rozgrywki, które można dostosować w zależności od potrzeb i umiejętności, ponad 3300 prawdziwych twórców (różnych profesji), kultowi bohaterowie (postacie znane z prawdziwych filmów), kultowe filmy (czyli produkcje z prawdziwego świata odwzorowane w grze na podstawie danych z największej bazy danych o filmach czyli IMDB), szczegółowe recenzje opisowe wyprodukowanych filmów (w języku polskim), możliwość inwestowania w studia, sztukę (ponad 500 obrazów znanych mistrzów) a także samochody (100 oldtimerów), MovieStats czyli onlineowy serwis ze statystykami graczy, a także bazą danych gdzie można proponować twórców, których brakuje w grze… to tylko kilka z najciekawszych funkcji oferowanych przez Biznes Filmowy…

Cóż więc przynosi Edycja 2018. Otóż kilka nowych, interesujących elementów nadających nowy wymiar rozgrywce, a także kilka ułatwień dla początkujących graczy, którzy dopiero chcą rozpocząć przygodę z grą. Wśród nowości znajdziecie m.in:

  • Casting ułatwiający decyzję kogo obsadzić w swoim filmie,

  • Wydarzenia w trakcie produkcji oraz decyzje producenta, które wymagają dynamicznej reakcji gracza na sytuacje, które zdarzają się na planie produkcji,

  • Kontrakty z twórcami umożliwiające zabezpieczenie sobie wykorzystania dowolnego twórcy w kontynuacjach,

  • Uniwersa  czyli meta-poziom pozwalający na tworzenie skomplikowanych zależności między naszymi produkcjami oraz wykorzystywanie bohaterów z innych filmów (crossovery),

  • Licencje umożliwiają handlowanie prawami do filmów między graczami,

  • Plotki interesujące zdarzenie ze świata gry,

  • Gracz w jury festiwalu, gracze o wysokim prestiżu mogą być zapraszani do jury festiwali,

  • Ulepszona sztuczna inteligencja – zaawansowana sztuczna inteligencja wykorzystująca sequele, handel licencjami oraz casting sprawia, że gra zaczyna żyć własnym życiem,

  • Tutoriale tłumaczące główne pojęcia w grze,

  • i inne, między innymi usprawnienia interfejsu użytkownika oraz algorytmów, nowi twórcy i recenzje, poprawki błędów i balansu i wiele innych drobnych usprawnień.

  • Jeżeli zainteresował Was temat i chcielibyście uzyskać bardziej szczegółowy wgląd w poszczególne funkcje wprowadzone w tej wersji polecam zapoznać się z obszernym tekstem umieszczonym na moim osobistym blogu opisującym w bardzo drobiazgowy sposób mechanikę i motywacje stojące za wprowadzonymi nowymi elementami, jak również wiele ciekawostek stojących za ich implementacją.

    Grę możecie pobrać z oficjalnej strony projektu pod adresem biznesfilmowy.tomiga.net

    Jeżeli gra przypadnie Wam do gustu warto też zajrzeć do sekcji Director’s Cut gdzie znajdziecie sporo tekstów poświęconych powstawaniu gry oraz jej poszczególnych elementów. Na początku przydatne może się też okazać odwiedzenie sekcji pomocy.

    Jeżeli jeszcze nie znasz Biznesu Filmowego, daj mu szansę, nie oczaruje Cię zapewne grafiką ale jeżeli jesteś miłośnikiem filmów i kina to istnieje szansa, że spędzisz z nim trochę czasu.

    Źródło artykułu:Polygamia.pl
    Wybrane dla Ciebie
    Komentarze (0)
    © Polygamia
    ·

    Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.