Rok 2020 należał do gier mobilnych. Aż pięć z nich zarobiło 1 miliard dolarów
Największym zwycięzcą jest Tencet. Dwa hity chińskiego giganta: "PUBG Mobile" i "Honor of Kings" przyniosły kolejno 2,6 i 2,5 mld dolarów.
17.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 21:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W sumie cały rynek gier mobilnych wygenerował 75,4 miliardów dolarów, czyli już o 19,5 procent więcej niż w 2019 roku.
Zatrzymajmy się jednak przy dwójce liderów. Przychody związane z "PUBG Mobile" wzrosły aż 64 procent względem roku poprzedniego. "Honor of Kings" zaliczyło z kolei skok o niemal 43 procent.
Według Sensor Tower, firmy zajmującej się analizą rynku gier mobilnych, na trzecim miejscu uplasował się "Pokemon Go" od Niantic. Szaleństwo zbierania Snorlaksów, Pikachu i innych nie zwolniło i przyniosło 1,2 miliarda dolarów przychodu. Rok wcześniej wzrost był mniejszy o 31,5 proc.
Klub miliarderów zamykają "Coin Master" od Moon Active oraz "Roblox" od Roblox Corpration. Każdy z tych tytułów zaliczył przychód w wysokości 1,1 miliarda dolarów i tym samym podwoił dotychczasowe wyniki.
Do miliarderów powoli dobija się również "Mixi's Monster Strike", które w mijającym roku przyniósł przychód 958 milionów dolarów. Co ciekawe, gra zaliczyła spadek o 2,8 proc.
W sumie cały rynek gier mobilnych wygenerował 75,4 miliardów dolarów, czyli już o 19,5 procent więcej niż w 2019 roku.