Rockstar i Paradox dołączają do firm wspomagających walkę z koronawirusem
Niedawno wystartowało też dedykowany pakiet Humble Bundle. Opcji pomocy jest naprawdę sporo, drodzy gracze.
Coraz więcej wydawców angażuje się w pomoc organizacjom dobroczynnym i tym w bezpośredni sposób walczących z samą epidemią koronawirusa, która na dobre rozszalała się po wielu zakątkach świata.
W zeszłym tygodniu pisałem o CD Projekt Red, które przekazało 4 miliony złotych na WOŚP, z kolei Adam przygotował zbiorczy wpis, w którym wspomina między innymi o QubicGames i innych firmach powiązanych z branżą elektronicznej rozrywki.
Teraz do tej listy możemy dołączyć Rockstara, który przekaże 5% swoich dochodów z kwietnia i maja, jakie uda się uzyskać z GTA Online i Red Dead Online. Firma ma zamiar wesprzeć nie tylko duże organizacje, ale ma przede wszystkim skupić się na dostarczaniu środków lokalnym społecznościom i małym przedsiębiorcom, którzy aktualnie znajdują się na skraju bankructwa (zwłaszcza tym w sektorze usług).
W oświadczeniu opublikowanym na Twitterze nie podano dokładnie, o które rejony chodzi, ale warto zauważyć, że Rockstar ma swoje siedziby w różnych zakątkach globu, więc na pomoc może liczyć wiele osób. Warto też pamiętać, że sieciowe GTA, mimo siedmiu lat na karku, dalej przynosi ogromne przychody i regularnie trafia do finansowych podsumowań, jako jedna z lepiej zarabiających gier w na świecie.
Paradox z kolei zorganizował specjalną wyprzedaż swoich gier, z której cały dochód trafi na fundusz założony przez Światową Organizację Zdrowia. Do trzeciego kwietnia do godziny 19:00 w obniżonej cenie można dostać Battletecha, Cities: Skylines, Pillars of Eternity, Tyranny czy Shadowruna. Więcej gier znajdziecie na steamowej stronie wydawcy – warto zajrzeć.
Jak widzicie, możliwości jest naprawdę sporo, więc warto sprawdzić stan cyfrowej biblioteki i ewentualnie rzucić groszem; może nawet znajdzie się coś, czego jeszcze nie rozdało Epic Games.
Dosłownie przed chwilą (dlatego dopisuję na końcu) Sony opublikowało na swojej stronie oświadczenie, z którego wynika, że przeznaczy łącznie 100 milionów dolarów na walkę ze skutkami koronawirusa poprzez fundusz Sony Global Relief Fund for COVID-19. Oznacza to mniej więcej tyle, że wesprze osoby poszkodowane przez zarazę z branży kreatywnej, ale również nauczycieli muszących pracować zdalnie.
Pierwszym krokiem ma być przekazanie 10 milionów dolarów na zbiórkę utworzoną przez WHO, o której wspomniałem przy okazji omawiania wyprzedaży Paradoxu.
Bartek Witoszka