Riccitiello: Rynek cyfrowy przegoni konsolowy

Szef Electronic Arts, John Riccitiello, stwierdził, że już w przyszłym roku rynek gier cyfrowych (miał tu na myśli gry na przeglądarki, serwisy społecznościowe itd.) przegoni cały tradycyjny rynek konsolowy razem wzięty. Oczywiście firma nie zamierza przepuścić okazji do zarobku. Stąd właśnie niedawne przejęcie Playfish. Riccitello przyznał też, że nie wykluczają dalszych zakupów pod tym kątem.

Riccitiello: Rynek cyfrowy przegoni konsolowy
marcindmjqtx

Rywalizowanie w tym sektorze to nowość, bo kiedy ludzie mówią o grach myślą o Xboksie, PlayStation, Wii, ale zapominają o usługach online, subskrypcjach, mikrotransakcjach czy grach na Facebooku. Jeśli dodasz to wszystko razem, to jest to prawie połowa dzisiejszej branży. Jakieś 40-45 procent. Prawdopodobnie w przyszłym roku udział ten będzie jeszcze większy i wszystko to razem będzie większe niż gry na konsole razem wzięte. Kilka lat temu EA przyjęło plan aby zaistnieć na tym nowym froncie. W samym ostatnim kwartale mieliśmy 138 mln. dolarów wpływów z tego biznesu i jeśli ta nasza część byłaby osobną spółką to szybko stałaby się "ulubieńcem" Wall Street. Riccitiello dodał także, że zamierzają na tym rynku promować swoje duże marki i na tym również polega zadanie Playfish. Firma ta ma bowiem niezbędne umiejętności by robić gry na przeglądarki itd., które na siebie zarobią, ale nie mają one takiego potencjału jak The Sims, Fifa itp. tytuły. Firma chce by oba te potencjały spotkały się w jednym miejscu.

Plany wydają się być jak najbardziej sensowne, miejmy tylko nadzieję, że nie ucierpią na tym nasze ukochane konsole. Wszak EA już zapowiedziało, że w 2010 r. wyda "jedynie" 40 tytułów.

[via GI]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościelectronic artsbranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.