Psychologowie o przemocy w grach komputerowych
Badania psychologiczne sugerują, że istnieje związek pomiędzy graniem w pełne przemocy gry komputerowe a agresywnym zachowaniem w „prawdziwym” życiu
Psychologowie o przemocy w grach komputerowych
Badania psychologiczne sugerują, że istnieje związek pomiędzy graniem w pełne przemocy gry komputerowe a agresywnym zachowaniem w „prawdziwym” życiu
Szkoła przemocy?
Psychologia o grach komputerowych. Badania naukowe sugerują, że istnieje związek pomiędzy graniem w pełne przemocy gry komputerowe a agresywnym zachowaniem w „realnym” życiu
Do takich wniosków doszli m.in. Craig Anderson z Uniwersytetu Missouri oraz Karen Dill z Lenor-Rhyne College (ich artykuł ukazał się w renomowanym „Journal of Personality and Social Psychology”, wydawanym przez Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologiczne. Można go znaleźć pod adresem http://www.apa.org/journals/psp/psp784772.html).
Anderson i Dill przeprowadzili dwa badania. W pierwszym zmierzyli postawy agresywne w grupie 227 studentów, którzy grali w gry komputerowe - niezależnie od tego, czy zawierały one sceny przemocy, czy nie. Później porównali je z ich wynikami w nauce. Okazało się, że istnieje bardzo wyraźna zbieżność pomiędzy słabymi wynikami w nauce a upodobaniem do brutalnych gier komputerowych.
W drugim badaniu przyporządkowano studentów przypadkowo do dwóch grup. Członkom jednej z nich polecono grać w grę nasyconą agresywnymi obrazami, drugiej - neutralną. Następnie uczeni zmierzyli ich poziom agresji za pomocą innego eksperymentu (którego opis zająłby tutaj zbyt wiele miejsca). Okazało się, że w grupie, która grała w w brutalną grę, postawy agresywne występowały częściej. W obu wypadkach bardziej agresywnie zachowywali się mężczyźni niż kobiety.
al