PS5: problemy z konsolą. Użytkownicy skarżą się na usterki

PS5: problemy z konsolą. Użytkownicy skarżą się na usterki
14.11.2020 19:41
PS5: problemy z konsolą. Użytkownicy skarżą się na usterki
Źródło zdjęć: © wp.pl | Piotr Urbaniak

PlayStation 5 trafiło już do sprzedaży m.in. w USA i Australii. Jak to bywa z premierowymi partiami konsol, przytrafiły się także usterki. Niektóre z nich prowadzą do zablokowania sprzętu.

Tak to już jest, że premiery konsol to okres w pewnym sensie testów beta. Pierwsze partie sprzętu często obarczone są większym ryzykiem wystąpienia problemów technicznych.

Sam o tym doskonale wiem, bo dziś musiałem zwrócić mój fabrycznie wadliwy egzemplarz Xbox Series X. Tymczasem za Oceanem użytkownicy PS5 na łamach forów takich, jak Reddit czy ResetEra skarżą się na szereg usterek.

Każdy sprzęt elektroniczny jest obarczony ryzykiem awarii. Podkreślmy raz jeszcze - to nie jest sytuacja nadzwyczajna, ale jednak warta odnotowania i na pewno przykra dla każdego, komu się to przydarzy. Co więc dolegało pechowym nabywcom nowej konsoli Sony?

Źródła problemów były z grubsza dwa:

  • tryb uśpienia
  • zewnętrzne dyski twarde

Jeśli chodzi o ten pierwszy, niektórzy posiadacze PlayStation 5 skarżyli się, że wybudzając konsolę z trybu uśpienia w grze "Spider-Man Remastered" uświadczali zawieszenia systemu, a następnie wymuszonego resetu z ostrzeżeniami dotyczącymi odbudowy bazy danych.

Zewnętrzne dyski twarde, na których można przechowywać i gry z PS4, również mogą powodować usterki. Według doniesień miały one miejsce przy uruchamianiu gier z poprzedniej generacji i również skutkowały komunikatem o odbudowie bazy danych. Niekiedy także prowadziły do całkowitego zablokowania konsoli.

Gramy w Demon's Souls na PlayStation 5

Do zawieszenia konsoli i komunikatu o odbudowie bazy danych dochodziło także przy próbie transferu danych przez kabel LAN z PS4 do PS5. Niektórzy posiadacze PlayStation 5, w tym 3 redaktorów IGN, zgłaszali również buga, w którym pewne gry "wiszą" w kolejce, ale nie chcą się pobierać, a sytuacje rozwiązuje dopiero reset do ustawień fabrycznych.

Trudno powiedzieć, jaka jest skala problemów, ale wygląda na to, że są to pojedyncze przypadki. Firma jeszcze nie zajęła stanowiska w tym temacie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)