Project-AC, czyli kolejny fanowski Half-Life 3

Gdzie Gaben nie chce, tam fani sami się wepchną.

Project-AC, czyli kolejny fanowski Half-Life 3
Bartosz Stodolny

Half-Life 3, albo Episode 3, raczej nie powstanie zbyt szybko (o ile w ogóle). Niby Valve pracuje nad dużymi grami, choć raczej będą to tytuły VR-owe, a co jakiś czas pojawiają się przecieki, ale nie oszukujmy się - prędzej ujrzymy skończonego Star Citizena, niż choćby zapowiedź trójki.

No, ale od czego mamy fanów. Ci od zawsze tworzyli mniejsze bądź większe modyfikacje do Half-Life’a, ze sławną Black Mesą, czyli remasterem jedynki na silniku dwójki, na czele. A odkąd Mark Laidlaw opublikował swój „Epistle 3”, coraz śmielej zaczęli się oni podejmować stworzenia czegoś, co choć trochę przypominałoby finał przygód Gordona Freemana.

HL2 Last-E walkhtrough

Nieco ponad rok temu pisałem o Epistle 3 Jamie, w którym trzeba było zrobić grę na podstawie tekstu Laidlawa. Jak to zwykle bywa w takich sytuacjach, większość tych projektów albo umarła, albo skończyła jako krótkie dema. Są jednak grupy tworzące pełnoprawne Epizody Trzecie.

Jedną z takich produkcji jest Project Borealis, powstająca od ponad roku gra bazująca na tym, co napisał Laidlaw. Przez ten czas ekipa rozrosła się do ponad 70 osób i regularnie publikuje aktualizacje odnośnie do procesu powstawania tytułu. A 28 sierpnia poinformowała, że niebawem ujrzymy demo technologiczne prezentujące możliwości Borealisa.

Project Borealis - Update 4

Nieco inne podejście ma zespół stojący za Project-AC. Nie będzie to osobna gra, a modyfikacja do Half-Life’a 2 na silniku Source (Borealis jest na Unreal Engine 4). Ponadto będzie ona tylko lekko opierała się na tym, co Mark Laidlaw napisał w Epistle 3. Oczywiście nie oznacza to, że Project-AC to prosty mod. Twórcy zamierzają dodać nowe tekstury, bohaterów, shadery i poziomy. Możliwe też, że pojawią się nowe bronie, choć to nie jest jeszcze potwierdzone. By nie być gołosłownym, ekipa opublikowała też 8-minutowy fragment rozgrywki z wczesnej wersji.

Half-Life 2 Project-AC - Episode three (Unofficial)

Cóż, tak ambitne projekty zwykle kończą w ten sam sposób. Znajdują się w wiecznej produkcji, by z czasem zostać zapomnianymi zarówno przez graczy, jak i samych twórców. Co nie zmienia faktu, że niesamowitym jest, iż seria, której ostatnią część widzieliśmy w 2007 roku, jest tak kochana przez fanów, że ciągle pojawiają się ludzie chcący ją dokończyć.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalvehalf-life 2 episode 3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.