Prace nad In the Valley of Gods zostały wstrzymane
Deweloperzy studia Campo Santo pracują aktualnie nad Half-Life: Alyx, Dota Underlords czy rozwojem samego Steama.
Kiedy w kwietniu 2018 roku świat obiegła informacja, że Campo Santo, małe studio, które stworzyło przygodówke Firewatch, zostało wykupione przez Valve, wszyscy zaczęli zadawać sobie pytanie: czyżby Valve wróciło do tworzenia gier? Po ponad półtora roku od opublikowania tamtej wiadomości wiemy, że to prawda, a zapowiedź Half-Life: Alyx wzbudziła duże zainteresowanie graczy, mediów i reszty growego świata. Co jednak ze studiem Campo Santo?
Studio zaprezentowało swój nowy projekt podczas gali The Game Awards w 2017 roku, a wykupienie przez Valve miało zapewnić stabilizację finansową. Coś jednak musiało się zmienić, bowiem fani już kilka tygodni temu zauważyli, że poszczególni deweloperzy zaczęli zmieniać swoje opisy na Twitterze, usuwając z nich wzmianki od In the Valley of Gods. Podobnie było ze zwiastunami, które jeden po drugim zaczęły znikać z Internetu i aktualnie jedyny, jaki jest dostępny to właśnie ten z The Game Awards.
Jeden z założycieli studia, Jake Rodkin, w oświadczeniu opublikowanym przez redakcję Polygon wyjaśnił całą sprawę i potwierdził, że prace nad grą zostały wstrzymane, a deweloperzy pracujący w studiu zajęli się innymi projektami.
Dość wyważona odpowiedź, która nie zdradza jednak, czy deweloperzy sami podjęli decyzje o zaprzestaniu prac nad grą, czy może zostali postawieni przed faktem dokonanym, a Valve chcąc zdążyć z premierą “Alyx” było zmuszone skierować dodatkowe środki do pracy nad projektem. Na razie musi wystarczyć nam wypowiedź Rodkina.
In the Valley of the Gods Trailer - The Game Awards 2017
Szkoda, bo In the Valley of Gods zapowiadało się całkiem nieźle, a premiera była zapowiedziana jeszcze na ten rok. Trzymam kciuki, by twórcy powrócili kiedyś do projektu – przygodowych gier archeologicznych nigdy za wiele, a jeśli szukacie czegoś w tych klimatach, to Heaven’s Vault jest doskonałe.
Bartek Witoszka