Poważnie, kryzys dotknął też i naszą branżę? NPD potwierdza!
Nie trzeba nazywać się Michael Klotz i pracować w NPD Group, aby móc stwierdzić, że rynek elektronicznej rozrywki został dotknięty przez kryzys. Każdy Ziutek czy Olek doskonale wie, że masowe zwolnienia pracowników wśród deweloperów i wydawców oraz słabe wyniki finansowe firm nie biorą się znikąd. Ale taki Michael ma o tyle dobrze, że to jego będzie się cytować. A do tego praca w NPD Group daje dostęp do różnych ciekawych danych. I tak oto okazuje się, że o ile nasza branża została dotknięta przez kryzys, tak objął on jedynie dynamikę wzrostu, która - całe szczęście - pozostała dodatnia. W miesiącach sierpień, październik i listopad wyniosła ona odpowiednio 9, 12 i 8%. Klotz zauważa, że w tym miesiącach sprzedaż (dane dotyczą USA) powinna być zdecydowanie wyższa. No cóż, wyszło jak wyszło, ale i tak mogło być gorzej...