Potężna kara dla Epic Games. Nakłaniali dzieci do złego
Federalna Komisja Handlu finalizuje nakaz, który sprawia, że Epic Games musi wypłacić konsumentom 245 mln dolarów. To kara za nakłanianie graczy do realizowania niechcianych zakupów w grze Fortnite.
W grudniu 2022 r. gigantowi branży, jakim bez wątpienia jest Epic Games, postawiono dwa zarzuty i dotyczą one gry Fortnite. Po pierwsze, Amerykańska Federalna Komisja Handlu dopatrzyła się naruszeń przepisów COPPA (Children's Online Privacy Protection Act), zaś drugi zarzut dotyczy płatności wewnątrz gry.
Okazuje się, że część graczy dokonała niezamierzonych zakupów w grze, niejednokrotnie obciążając przy tym konta swoich nieświadomych niczego rodziców. Wykazano również, że wadliwy był układ sterowania grą: czasami wystarczyło wcisnąć niechcący nie ten przycisk, co trzeba, by płatność została automatycznie naliczona.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Epic Games ukarany i to srogo
Teraz sprawa mikropłatności w Fortnite powraca, bowiem Federalna Komisja Handlu finalizuje nakaz, w ramach którego Epic Games musi zwrócić konsumentom 245 mln dolarów za niefortunne transakcje w grze. Federalna Komisja Handlu podkreśla, że "Epic blokował również konta klientów, którzy kwestionowali nieautoryzowane obciążenia kart kredytowych".
Dzieci chodzą brudne i głodne, bo grają w Fortnite
Fortnite to jedna z tych gier, która jest często wybierana przez młodszych albo po prostu najmłodszych graczy, a to powoduje pewne problemy. Przekonali się o tym kanadyjscy rodzice, których pociechy chodzą brudne i głodne, bo wolą grać w popularne battle royale. Sprawa jest na tyle poważna, że pozew zbiorowy został zatwierdzony przez Sąd Najwyższy w Quebec.
Policja sprawdzi Fortnite i to nie są żarty
Policja Internetowa to nie jest fikcja, bo takie rzeczy już się dzieją. Pod tym względem za awangardę może uchodzić duńska policja, która w kwietniu 2022 r. sformowała Policyjny Patrol Online (Politiets Online Patrulje). Do zadań tej jednostki należy "patrolowanie" cyberprzestrzeni, w tym popularnych gier takich jak Minecraft czy właśnie Fortnite.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii