Zmien skórke
Logo Polygamii

Polscy twórcy gier od A do Z: Noble Fox Games

Noble Fox Games to młode studio z Lublina, które właśnie pracuje nad swoim pierwszym projektem.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła?

Szukaliśmy nazwy dla studia, ale nie mogliśmy nic wymyślić… Wiedzieliśmy, że będzie to jakieś zwierzę i zaczęliśmy się zastanawiać nad lisem. Pewnego dnia Paweł wracał w nocy do domu i zobaczył w centrum miasta lisa przechodzącego przez jezdnię (co jest w Lubliniem wbrew pozoromm niespotykane). Wtedy wiedzieliśmy, że wybór był dobry.

2. Rok założenia.

Mentalnie to było gdzieś w okresie, w którym wszyscy pokochaliśmy gry komputerowe. Fizycznie w 2013 roku.

3. Gdzie Was znaleźć?

Można się na nas natknąć w różnych pubach w Lublinie.
www.noblefoxgames.com
www.facebook.com/noblefoxgames

4. Na jakie platformy robicie gry?

Paweł: PC.
Kamil: PC.
Kuba: Komputry, tablety, pralki, tostery.
Rafał: Głównie PC, ale nie wykluczam innych platform.

5. Gry już wydane.

Chcielibyśmy powiedzieć “GTA” albo “Minecraft”, ale są już zajęte.

Paweł: Jedna gra zaręczynowa do własnego użytku zakończona sukcesem – powiedziała “Tak”.

6. Gry w produkcji.

S-COPTER: Trials of quick fingers and logic – swoiste połączenie UGH-a oraz Super Meat Boya.

S-COPTER: Trials of quick fingers and logicS-COPTER: Trials of quick fingers and logic

7. Liczba zatrudnionych.

Jeden prezes i trzech niewolników.

Noble Fox GamesNoble Fox Games

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło?

Paweł: Ponieważ nie chciałem pracować w biurze, przekładając papierki i robiąc to, co dyktuje mi ktoś inny. Bo potrzebuję pracy, w której mogę się wyszaleć kreatywnie.
Kamil: Zawsze interesowałem się grami, co z czasem przerodziło się w pasję do ich tworzenia.
Kuba: Namówili mnie. Obiecywali drugą Irlandię.
Rafał: Mnie również namówili, ale i tak nie miałem nic lepszego do roboty.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów?

Paweł: Hmm… dobrą?
Kamil: Skomplikowaną, rozbudowaną i wciąż zabawną.
Kuba: Nie jedną dużą, ale wiele małych dochodowych gierecek na wszystkie możliwe platformy.
Rafał: Bardzo dobrą.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to…

Paweł: W jakim biurze?!
Kamil: Woda mineralna.
Kuba: Smalceson.
Rafał: Kawa.

11. Największy autorytet świata gier.

Paweł: Nie mam takiego – szanuję poszczególnych twórców, ale “autorytet” to za mocne słowo.
Kamil: Will Wright.
Kuba: Adrian Chmielarz za autentyczność w zachowaniu.
Rafał: CD Projekt RED.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy.

Paweł: Czy najlepsza, to nie wiem, ale wystarczająca dla mnie to Wiedźmin.
Kamil: Nie wiem.
Kuba: PC: Gorky 17, mobilnioki: McPixel, konsole: Anomaly: Warzone Earth.
Rafał: Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma?

Paweł: Wykupuje Activision i zwalnia sami wiecie kogo.
Kamil: Pracujemy nad naszym trzecim tytułem.
Kuba: Po co mielibyśmy coś robić, skoro zarobimy miliardy na pierwszym projekcie?
Rafał: Nie wiemy, bo wylegujemy się na Bahamach.

14. Czy wydra wygra?

Paweł: Dziękuję, już jadłem.
Kamil: Hę?
Kuba: A jaki jest jej stosunek odnośnie harmonijki ustnej?
Rafał: Wydra zawsze wygrywa, chociaż nie mam pojęcia, do czego to pytanie.

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
  Subskrybuj  
Powiadom o