Polscy twórcy gier od A do Z: Duckie Deck

Duckie Deck to twórcy gier dla najmłodszych - ich produkcje przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Polscy twórcy gier od A do Z: Duckie Deck
marcindmjqtx

20.12.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Duckie Deck. Żółta kaczuszka jednoznacznie kojarzy się z dzieciństwem, uśmiechem i zabawą.

2. Rok założenia. Wiosna 2012.

3. Gdzie Was znaleźć? Zapraszamy na ul. Ślusarską w Krakowie.

Nasze na gry na urządzenia mobilne znajdziecie tutaj.

Platforma www z grami dla przedszkolaków dostępna jest pod adresem http://duckiedeck.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? Zaczynaliśmy od tworzenia gier we Flashu na serwis www, a teraz skupiamy się na tworzeniu na systemy mobilne. Głównie jest to iOS, ale znajdziecie nas także na urządzeniach z Androidem i Windows 8.

Duckie Deck Collection

6. Gry w produkcji. Właśnie kończymy prace nad nową grą, która najprawdopodobniej pojawi się w App Storze już 19 grudnia. W Family Photo, bo tak nazywa się nasz najnowszy projekt, dzieciaki będą miały za zadanie stworzyć portrety członków rodziny, a następnie zbudować fotografie całej rodziny. Gra ma na celu rozwijać kreatywność maluchów oraz być fajną zabawką, przy której radość będzie miała cała rodzina. Family Photo dedykowane jest dzieciom między 3 a 7 rokiem życia, ale jesteśmy pewni, że i dorośli będą się przy niej dobrze bawić.

Oprócz tego niedługo wypuścimy dodatek do świeżo wydanej Baby Tunes i zaczynamy prace nad kolejnymi projektami.

7. Liczba zatrudnionych. W tej chwili na pokładzie mamy 9 osób.

Praca w Duckie Deck

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Tworzeniem gier edukacyjnych zajmujemy się od 2006 roku, kiedy wystartowaliśmy z serwisem Ciufcia.pl. Dostrzegliśmy ogromną potrzebę tworzenia aplikacji, które są dostosowane do młodego wieku odbiorcy. Nasze gry z skierowane są do najmłodszych (1.5 - 5 lat). Przytoczę garść statystyk - w 2011 roku aż 10% dwulatków korzystało z urządzeń mobilnych. Dzisiaj z urządzeń mobilnych korzysta już 38% dwulatków (wg Common Sense Media), a w roku 2015 będzie to aż 75-85%. Tworzymy gry, które w intuicyjny sposób będą rozwijać kreatywność oraz uczyć dzieci pozytywnych postaw i zdrowych nawyków, takich jak np. dzielenie się z innymi, tolerancja, segregacja śmieci czy mycie zębów. W grach wykorzystujemy motyw "edutainmentu", czyli nauki poprzez zabawę. Podstawy zostały opracowane przy współpracy z psychologami, rodzicami i setkami tysięcy dzieci, które każdego dnia używają naszych produktów.

W klasie... (Duckie Deck)

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Wielkie domino z iPhone'ów, które kupilibyśmy za tą kwotę. Mówiąc poważnie: z takim budżetem moglibyśmy wydawać świetne, rozbudowany gry na wszystkie platformy jednocześnie. Oczywiście, mając taki zastrzyk gotówki, moglibyśmy je udostępniać za darmo.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Ostatnio burgery z pobliskiego foodtrucka, wysoko na liście jest woda mineralna i kawa.

11. Największy autorytet świata gier. Paul Collyer i Oliver Collyer, twórcy legendarnego Championship Managera (obecnie Football Managera).

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Bardzo ciężkie pytanie, bo w Polsce powstaje naprawdę dużo świetnych gier. Pierwsze na myśl przychodzą Wiedźmin i Call of Juarez. Na platformy mobilne wyróżnimy Jelly Defense. Skupmy się jednak na grach dla młodszych graczy. Bardzo lubimy kolorowankę Memollow ze studia Kiooik Games i 123 Kids Fun. Bardzo fajne pomysły mają ludzie ze studia JumpApp.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Uczy i bawi się z nami kilka milionów maluchów na całym świecie. Pomagamy wkraczać dzieciakom w świat nowoczesnych technologii w przedszkolach w każdym zakątku świata. Rozwijamy gry w oparciu o technologię leap-motion. Otwieramy biuro w Kalifornii (blisko plaży) i mamy swój dział w kategorii Kids w App Storze. ;)

Leap-motion

14. Czy wydra wygra? ---

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.