Polscy twórcy gier od A do Z: CODE Software

Zobaczcie, kogo czasem można spotkać na gdyńskiej plaży...

Polscy twórcy gier od A do Z: CODE Software
marcindmjqtx

13.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Zmienialiśmy logo i nazwę naszego startupu kilkukrotnie, zaczynając od Epileptic Games, co uznaliśmy za niestosowne. Następne było RAGE - "Really Awesome Games Entertainment", ale istniała gra o nazwie RAGE i nie chcieliśmy nikogo wprowadzać w błąd. I tak Jarek zaproponował Creative Output Development (CODE Software) - zostało po dziś dzień.

2. Rok założenia. Styczeń 2012.

3. Gdzie Was znaleźć? Gdynia, często gęsto na plaży. :)

4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie mobilne.

5. Gry już wydane. Naszą pierwszą grę - Very Little Monsters - stworzyliśmy nie wiedząc nic, idąc w ciemno i rozprawiając się z problemami, gdy takowe napotkaliśmy. Gdybyśmy zastanawiali się wcześniej, jakie mogą wyniknąć problemy, nigdy nie zaczęlibyśmy działać.

Very Little Monsters

6. Gry w produkcji. Tajemnica...

7. Liczba zatrudnionych. Zero zatrudnionych, 2-osobowy dream team.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Jarek (programista) studiuje komputerowe systemy sterowania na Akademii Morskiej w Gdyni. Pierwszy program napisał w wieku 12 lat w języku C, od tego czasu nadal pasjonuje się programowaniem.

Daniel (grafik) studiuje grafikę komputerową na Wyższej Szkole Zarządzania w Gdańsku. Szedł na studia z zamysłem bycia administratorem sieci, jednakże po tym, jak otrzymał propozycję pracy sezonowej od Microsoftu w Dublinie przy testowaniu gier komputerowych, zmienił na studiach specjalizację z sieci na grafikę.

Po zwolnieniu Daniela z pracy w gamedevie, ten stwierdził, że "ja wam pokażę!" I zaproponował Jarkowi współpracę. To tak w dużym skrócie...

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Za 100 milionów dolarów? Każdą!

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Może lepiej zobrazujmy to...

Garfield i kawa

11. Największy autorytet świata gier. John Carmack.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Anomaly.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Zjada EA żywcem. Przywraca Westwood Studios i Pandemic do dawnej świetności.

14. Czy wydra wygra? Que pasa?

CODE Software

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.