Polscy twórcy gier od A do Z: CODE Software

Zobaczcie, kogo czasem można spotkać na gdyńskiej plaży...

Polscy twórcy gier od A do Z: CODE Software
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Zmienialiśmy logo i nazwę naszego startupu kilkukrotnie, zaczynając od Epileptic Games, co uznaliśmy za niestosowne. Następne było RAGE - "Really Awesome Games Entertainment", ale istniała gra o nazwie RAGE i nie chcieliśmy nikogo wprowadzać w błąd. I tak Jarek zaproponował Creative Output Development (CODE Software) - zostało po dziś dzień.

2. Rok założenia. Styczeń 2012.

3. Gdzie Was znaleźć? Gdynia, często gęsto na plaży. :)

4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie mobilne.

5. Gry już wydane. Naszą pierwszą grę - Very Little Monsters - stworzyliśmy nie wiedząc nic, idąc w ciemno i rozprawiając się z problemami, gdy takowe napotkaliśmy. Gdybyśmy zastanawiali się wcześniej, jakie mogą wyniknąć problemy, nigdy nie zaczęlibyśmy działać.

Very Little Monsters

6. Gry w produkcji. Tajemnica...

7. Liczba zatrudnionych. Zero zatrudnionych, 2-osobowy dream team.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Jarek (programista) studiuje komputerowe systemy sterowania na Akademii Morskiej w Gdyni. Pierwszy program napisał w wieku 12 lat w języku C, od tego czasu nadal pasjonuje się programowaniem.

Daniel (grafik) studiuje grafikę komputerową na Wyższej Szkole Zarządzania w Gdańsku. Szedł na studia z zamysłem bycia administratorem sieci, jednakże po tym, jak otrzymał propozycję pracy sezonowej od Microsoftu w Dublinie przy testowaniu gier komputerowych, zmienił na studiach specjalizację z sieci na grafikę.

Po zwolnieniu Daniela z pracy w gamedevie, ten stwierdził, że "ja wam pokażę!" I zaproponował Jarkowi współpracę. To tak w dużym skrócie...

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Za 100 milionów dolarów? Każdą!

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Może lepiej zobrazujmy to...

Garfield i kawa

11. Największy autorytet świata gier. John Carmack.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Anomaly.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Zjada EA żywcem. Przywraca Westwood Studios i Pandemic do dawnej świetności.

14. Czy wydra wygra? Que pasa?

CODE Software

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne