Polscy inwestorzy odkryli gry wideo

Gry wideo okazały się bardo atrakcyjną dziedziną dla polskich inwestorów. Wizja dużych zarobków kusi.

marcindmjqtx

01.10.2010 | aktual.: 12.12.2016 16:24

Jak możemy przeczytać w najnowszym Forbsie:

Polscy inwestorzy od dawna szukali takiej gorącej branży. Rozwiały się marzenia o szybkich zyskach na biopaliwach, deweloperce czy poszukiwaniu ropy. Produkcja gier jest nową nadzieją. Innowacyjna branża, która nie dość, że lata świetności ma dopiero przed sobą, to od dawna przekłada się na realne pieniądze, przynajmniej w wymiarze globalnym. Wartość tego rynku przekroczy w tym roku 50 mld dol., a w 2014 r. ma dojść do ponad 80 mld dolarów. Dodajmy też, że polskie firmy notują spore wzrosty na giełdzie. Za przykład może tu posłużyć chociażby City Interactive, które w tym roku zdrożało już o blisko 700 proc [via pb.pl]. Ale to nie wszystko. Skąd jeszcze ta popularność gier?

W tej branży studio balansujące w jednym roku na skraju upadku, w następnym za sprawą jednego trafnego przeboju może się odrodzić i przynieść 30 mln zł czystego zysku. Jutra nie są pewni nawet światowi potentaci, tacy jak Electronic Arts, który w ciągu dwóch ostatnich lat stracił 1,5 mld dol., czy 3D Realms, twórcy kultowej serii gier "Duke Nukem" - od niedawna w stanie upadłości. Takie kasyno przyciąga inwestorów lubiących zarabiać ekstra na niepewnej przyszłości. [...] W polskich warunkach dodatkowym ryzykiem jest brak celów inwestycyjnych. Co prawda jakoś nie chce mi się wierzyć, że EA nie jest pewne jutra, ale w końcu to opinia ekonomisty, a nie graczy. W każdym razie cieszy mnie, że są ludzie chcący inwestować pieniądze w gry. Oby dzięki temu powstawały coraz lepsze polskie produkcje.

Piotr Gnyp

PS Na giełdę weszło 3 polskich wydawców/deweloperów: City Interactive, CD Projekt (Optimus), Nicolas Games. Do debiutu szykuje się studio 11bits.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolecamypolska
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.