Polacy w ekskluzywnym gronie twórców gier na nową konsolę Sony

Polacy też tworzą gry na NGP, nową konsolę przenośną japońskiego Sony.

marcindmjqtx

18.04.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiedzieliśmy już o tym, że swoje produkcje na NGP przygotowuje City Interactive oraz Nicolas Games. Okazuje się jednak, że zajmie się tym także Bloober Team - i to przygotuje tytuł prestiżowy, bo startowy, czyli taki, który dostępny będzie w sklepach w dniu premiery konsoli. To niemały sukces.

Jak na razie o samej grze za dużo nie wiemy, udało natomiast nam się dowiedzieć, jak tworzy się nowe tytuły na platformę Sony.

"Przede wszystkim dla deweloperów to krok milowy ze strony Sony" - mówi nam Piotr Babieno. Do tej pory twórcy narzekali na programowanie gier na dev-kitach PlayStation. Teraz ma to się zmienić i tworzenie gier na NGP ma być naprawdę łatwe.

"To nie jest z naszej strony podlizywanie się . Zarówno sprzęt, jak i system czy filozofia programowania wyglądają jakby nie były robione przez Sony" - mówi Babieno. "Możliwościami NGP przebija wszystkie dostępne dzisiaj na rynku konsole przenośne. Co dzięki temu będzie można zrobić - dopowiedzcie już sobie sami" - dodaje. "Przenośne PS3 (prawie) z tymi wszystkimi funkcjami za naprawdę niską cenę - to coś o czym prawdziwi gracze mogli tylko marzyć. I choć mi - oddanemu fanowi Nintendo - ciężko się z tym faktem pogodzić to muszę powiedzieć, że Sony zrobiło naprawdę najlepszy obecnie kawał sprzętu na rynku przenośnych konsolek. Społecznościowo NGP jest kilka lat do przodu w porównaniu z urządzeniami na iOS czy Androidzie, o stacjonarnych konsolach nie wspominając."

I wśród elitarnego grona twórców na tę platformę są także Polacy - gratulujemy. Więcej szczegółów - na tegorocznych targach E3, w czerwcu.

Piotr Gnyp, Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskasony
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.