Po co wpychać do jakiejś serii otwarty świat? Ubisoft wie

I tym razem się z nimi zgadzam.

Po co wpychać do jakiejś serii otwarty świat? Ubisoft wie
Adam Piechota

Choć gry Ubisoftu łatwo wyśmiewać za formułę "kopiuj-wklej" ich otwartych światów, nie będę ukrywał, że nawet poczułem mały żal, dowiadując się o porzuceniu klasycznego "przejmowania wieżyczek", którym postanowiono nieco odświeżyć nadchodzące Watch Dogs 2. Oznacza to bowiem, że skończyły się dni beztroski w Ubisofcie. I gry zaczną się od siebie nieco różnić. Bo wcześniej nawet wyścigowe The Crew korzystało z tych samych rozwiązań co Assassin's Creed.

A jak będzie z tym Ghost Recon Wildlands? Bo to w ogóle nieubisoftowa gra od pierwszych zapowiedzi, nawet jeśli - wzorem wszystkich ich serii - przerzuca wreszcie zabawę do otwartego świata. Jasne, długoletni fan Ghostów mógł się o to wkurzyć. Po E3 odnoszę jednak wrażenie, że Wildlands było bardzo przemyślanym projektem, który tą piaskownicą właśnie się wybroni. Przypomina takie bardziej adekwatne Phantom Pain.

PS4 - Ghost Recon Wildlands : Gameplay Trailer (E3 2016)

Dominic Butler, czołowy designer nowego Ghost Recon, wypowiedział się na temat otwartego świata w rozmowie z Gaming Bolt. I nawet jeśli zaczyna od najbardziej banalnego zdania, jakie można w wywiadzie rzucić, warto odpowiedź przytoczyć.

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands Gameplay Walkthrough: El Pozolero Takedown Mission - E3 2016

Wiadomo, że są to tylko obietnice, których słuchamy rok przed premierą. Ale takie obietnice są dla mnie kolejnym sygnałem, że Ubisoft ewoluuje. Że kontrowersyjny i przede wszystkim udany pomysł na Far Cry Primal to żaden przypadek. Czasem warto właśnie z otwartego świata zrobić bohatera gry z otwartym światem. Albo to ja nadal odczuwam niezdrową podjarkę Steepem.

Adam Piechota

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.