PIXEL #29 już w kioskach - co w nim znajdziemy?
Rzut oka na spis treści nowego numeru.
Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii. Oto kilka przykładowych publikacji:
A co znajduje się w najnowszym, dostępnym od wczoraj numerze?
LOADING
WSPOMNIENIA O C64
35. rocznica premiery Commodore 64 zobowiązuje. Wspominamy swój pierwszy kontakt z maszyną, która dla wielu stanowiła początek ich drogi w grach.
GAMESCOM
Dwuosobowy zespół wysłanników Pixela dostarczył fotorelację z targów w Kolonii oraz impresje z 18 przetestowanych tam najnowszych gier.
TOTAL WAR ARENA
Dawno nie było strategicznego tytułu, który by tak bardzo rozpalał oczekiwania. Creative Assembly przygotowuje sieciowe zmagania w realiach Starożytności.
NINTENDO WE FRANKFURCIE
Odwiedziliśmy europejską siedzibę giganta z Kioto, żeby przetestować wszystkie nadchodzące hity i to nie tylko te z Mario.
STUGAN
Sos zaszył się na ponad miesiąc w skandynawskim lesie, żeby uczestniczyć w jamie zupełnie nowego typu.
COMIC-CON SAN DIEGO
Nasz nieoceniony fruwający reporter zawitał na największy na świecie konwent dla fanów filmu, gier, komiksów i wszystkiego, co jest związane z popkulturą.
D23 – SHOW DISNEYA
I jeszcze raz Stany i gry wideo na imprezie organizowanej przez Disneya.
CHINAJOY
Sierpień był zupełnie szalonym miesiącem, bo dotarliśmy też do Azji, a konkretniej do Szanghaju, żeby zdać relację z tego, jak się gra w Państwie Środka.
PLAY THE GAME
HELLBLADE
Kontrowersyjna, wspaniała, wymagająca, filmowa – można by mnożyć określenia pasujące do naszej Premiery miesiąca.
UNCHARTED 4 LOST LEGACY
Miało być podobnie kolorowo jak w oryginale i jest, ale czy można spodziewać się cudów po tym niezależnym dodatku do historii Nathana Drake'a?
OBSERVER
Rutger Hauer nadaje swoim charakterystycznym głosem, a sama akcja jest dość niesamowita. Po Layers of Fear kolejne zaskoczenie od Bloobera.
CRASH BANDICOOT N SANE TRILOGY
Remake zrobiony przez inną firmę niż oryginalni twórcy, bez korzystania z kodu źródłowego.
ARMS
Potrzebowaliśmy nieco więcej czasu niż kilka dni na porządne ogranie tego drugiego po Breath of the Wild flagowego tytułu ze Switcha.
TACOMA
Twórcy Gone Home powrócili, tyle że tym razem korzystają ze kosmicznego sztafażu.
DARKWOOD
Ekran jest ciemny, grafika niezbyt ładna, ale sama gra...
FORMULA FUSION
Nie brakuje nowych produkcji dla miłośników kosmicznych wyścigów w stylu WipEouta.
RACE FOR THE GALAXY
Najpierw była planszówka, teraz mamy jej komputerową inkarnację, która stawia na taktyczne myślenie.
BLITZKRIEG 3
Rosjanie z Nivalu wypowiedzieli się w sprawie II wojny światowej, wypuszczając na rynek nową strategię czasu rzeczywistego.
AVEN COLONY
Podbój planety Aven, takiej odległej Ziemi, posiadającej wszakże pewne anomalie.
AGENTS OF MAYHEM
Studio Volition odpowiedzialne za Punishera i słynne sceny „przesłuchania” specjalizowało się potem przez lata w serii Saints Row, a obecnie wydało grę o nowym tytule, ale czy tak bardzo odmienną?
LONE ECHO
Zdaniem niektórych największy tytuł VR, jaki dotąd powstał, ale my spoglądamy na niego chłodnym okiem.
REDEEMER
Niby zwykła rozwalanka z kulturystą w roli głównej, ale nie można jej odmówić perwersyjnego smaku.
SERIAL CLEANER
Gra o sprzątaczu po krwawych strzelaninach, który bynajmniej nie nazywa się Wolf.
SUDDEN STRIKE 4
No i jeszcze jedna strategia! Można wcielić się w rolę takich dowódców jak George Patton czy Bernard Montgomery.
MAGE'S TALE
Nie zdradzając, jak wielka jest to gra VR, dodajmy jedynie, że stoi za nią dowodzone przez Briana Fargo studio inXile Entertainment.
RAIN OF TERROR
Raz na jakiś czas na nasze biurko dociera nowy produkt na Atari XL/XE, który należy zrecenzować.
AKT URODZENIA WIEDŹMINA CZ. 1
Stała się rzecz niezwykła – współzałożyciel CD Projektu Marcin Iwiński udzielił w polskiej prasie niespotykanego, obszernego wywiadu, w którym opowiada o wszystkim, co doprowadziło do powstania Wiedźmina. Tylko w Pixelu!
MAGNETIC SCROLLS
Zapomniana już historia brytyjskich pionierów „interaktywnej opowieści”, którzy rzucili rękawicę Infocomowi. Ich szefem była kobieta o dobrze znanym nazwisku Sinclair...
BRUCE SHELLEY
Przyjaciel i biznesowy partner Sida Meiera, współtwórca Civilization i Railroad Tycoon, człowiek, który pomógł stworzyć Age of Empires. Bruce Shelley w strategicznej rozmowie z Sir Haszsakiem.
GOLDEN AXE
Zaczęło się od automatów, a potem fenomen Złotego Topora eksplodował na konsole i komputery domowe, wchodząc co historii jako jedna z najlepszych gier zręcznościowych początku lat dziewięćdziesiątych.
SECRET LEVEL
IKONKI
Jaką rolę w promocji gier, zwłaszcza mobilnych, pełnią ikonki? Można domyślać się, że sporą, ale zaskoczeniem są wnioski płynące z tych rozważań.
KARTKĄ I KOSTKĄ
Zdanu uruchomił swój krytyczny zmysł przy recenzowaniu nowej gry planszowej. Wygląda i prezentuje się znakomicie, ale...
MACHINA CZASU KRUPIKA
Dużo retro tematów, w tym Nintendo, Space Invaders czy Mattel. Wszystko, co było ważne w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych w elektronicznej rozrywce.
KOSMOS PIERWSZY KONTAKT
Po jednym miesiącu przerwy wraca kosmiczna rozkładówka, a wraz z nią pierwsza ziemska wyprawa skierowana na edukację obcych światów.
FELIETON ŚLEDZIA
Powiedzmy tylko tyle, że najnowszy odcinek KDP został zrealizowany awangardową metodą.
CREDITS
DEKADA C64
Dziewięć stron o growej ewolucji C64. Wszystkie najważniejsze tytuły, które wyznaczały tętno elektronicznej rozrywki na super maszynie od Jacka Tramiela.
FELIETON WOJCIECHA PIJANOWSKIEGO
To zaszczyt, że możemy gościć na łamach Pixela Wojciecha Pijanowskiego, który przygodę z grami zaczynał w czasie, gdy większości czytelników nie było jeszcze na świecie. O planszówkach, grach logicznych i grach wideo wie bardzo dużo, o ile nie wszystko.
20 POCZTÓWEK Z HYRULE
O Legend of Zelda: Breath of the Wild napisano już miliony słów, dlatego nie chcieliśmy się powtarzać, a zamieściliśmy obrazkową opowieść o tym, dlaczego ta gra jest genialna.
FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO
„Zombie? No nie, to robią wszyscy” - Naczelnik pisze o tym, w jaki sposób dobierać tematy do produkcji gier wideo.
ALKOHOL W GRACH
Kolejny solidny, dobrze udokumentowany artykuł Bazyla, tym razem o tym, jaką rolę w grach wideo pełnią napoje wyskokowe.
FELIETON ALEXA
Kapitan Alex na łamach Pixela! Witamy i zapraszamy do lektury o tajemniczym tytule „Moja najniewspanialsza godzina”.
FELIETON BORKA