PIXEL #27 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?

Strona głównaPIXEL #27 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?
25.05.2017 07:55
PIXEL #27 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?
Paweł Olszewski
Paweł Olszewski

Rzut oka na spis treści nowego numeru.

Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii. Oto kilka przykładowych publikacji:

A co znajduje się w najnowszym, dostępnym od dziś numerze?

LOADING

PIXEL HEAVEN 2017

Rusza największe święto retro grania w Polsce, ale co roku zwiększające również swoją dawkę gier indie, a także planszówek i... VR.

RADAR

Zapowiadamy nowe tytuły Capcomu i id Software, dostarczamy wieści, dlaczego Konami odchodzi od klasycznych gier wideo, oraz informujemy i tuzinie innych nowych spraw.

A MAZE.

Sos Sosowski wizytował festiwal indyków w Berlinie i dzieli się wrażeniami z tego pobytu.

SZALONA HISTORIA KOMPUTERÓW

Recenzujemy wydaną właśnie książkę uczącą w przystępny sposób historii informatyki.

GRAN TURISMO SPORT

Gramy już w nadchodzący hit, który ma być jednym z filarów podtrzymujących zwycięski marsz PlayStation 4.

WIZYTA W GOG

Odwiedziliśmy archeologów gier, którzy na warszawskiej Pradze rekonstruują gry sprzed dwudziestu i lepiej lat.

PLAY THE GAME

GET EVEN

Miał być wielki hit z rodzimego studia i w sumie jest, aczkolwiek operujący specyficzną poetyką.

WHAT REMAINS OF EDITH FINCH

Nowe Gone Home wciągnie i zachwyci wielu, ale wielu innych pozostawi sceptycznymi.

THE SURGE

Początek gry, gdy przyjeżdżamy na wózku inwalidzkim to zaledwie wstęp do drogi przez futurystyczne piekło.

SNIPER 3: GHOST WARRIOR

Czy ta gra jest naprawdę tak zła jak ją malują? A może wręcz przeciwnie – jest całkiem dobra?

LITTLE NIGHTMARES

Nowe Inside, tyle że rozgrywające się w daleko bardziej brutalnej rzeczywistości.

INNER CHAINS

Polska produkcja, która zaprowadzi Was tam, gdzie Lovecraftowi ani Beksińskiemu się nie śniło.

OUTLAST 2

To nie jest horror dla neofitów, lecz dla ludzi, którzy poznali najbardziej skrajne oblicza grozy.

GUARDIANS OF THE GALAXY

Telltale złapało zadyszkę, lecz nadal jest to firma produkująca niezwykłe gry.

EXPEDITIONS: VIKING

RPG z walką rozgrywającą się w turach to coś, co zadowoli wojowników zmęczonych nowoczesną pogonią za dynamiką.

ODYSSEY

Mystopodobna produkcja, która wyłania się na powierzchnię w czasach, gdy podobne gry są już na wymarciu.

IMPACT WINTER

Surwiwal w zamrożonym świecie, tyleż fascynującym, co zabójczym.

SLICE, DICE & RICE

Mordobicie z przymrużeniem oka.

REGALIA: OF MEN AND MONARCHS

Pierwsza premiera marki Klabater sprawnie łączy komiksowość z surowym RPG.

FIRE EMBLEM ECHOES: SHADOWS OF VALENTIA

Ta gra była w stanie przerwać zabawę w Breath of the Wild i wciągnąć równie mocno – trudno w sumie i lepszą rekomendację.

325602442533156828

STAR WARS: TIE FIGHTER

Najlepsza Gra na Świecie, lepsza nawet od zacnego poprzednika, czyli X-winga.

DUKE NUKEM

Nieoczywisty tekst podchodzący do fenomenu Duke'a ze wstrzemięźliwością, próbujący wręcz wskazywać, kto uczynił z bohatera dojną krowę.

HISTORIA DUNE

Zaczęło się od dwóch produkowanych równolegle tytułów, a potem były niemal same wpadki. Jednak legenda Diuny wciąż żyje swoim życiem.

LOUIS CASTLE

Mózg Westwood Studios Louis Castle opowiada Pixelowi o swojej wieloletniej karierze, w trakcie której narodziły się Eye of the Beholder, Dune II, Legend of Kyrandia, Command & Conquer czy Blade Runner.

SECRET LEVEL

AMIGA CZ. 10

Ostatnia już część naszego dekalogu poświęconego historii Amigi.

ATARI LYNX

Była sobie kiedyś konsola wymyślona przez ludzi z Epyksa, który to sprzęt w dość podstępny sposób przejął wielki Jack Tramiel.

LOGO

Język programowania z symbolem żółwia był od zawsze przeznaczony dla estetów i oryginałów.

DZIWNA BROŃ

Tajemnicze, nietypowe bronie z kart historii i ich wykorzystywanie przez gry wideo.

KARTKĄ I KOSTKĄ

Rubryka planszówkowa spotkała się z pozytywnym odzewem, więc jedziemy dalej z tym koksem.

MACHINA KRUPIKA

Młody Bill Gates, mapy z magazynów o grach oraz wiele innych zmurszałych tematów, które Krupik sprawnie restauruje.

KOSMICZNI MILIARDERZY

Jest ich trzech i zgodnie myślą o podboju kosmosu w skali, jakiej sobie nie wyobrażamy.

FELIETON ŚLEDZIA

Jak zawsze przybywa w momencie, gdy maszyna drukarska już się grzeje i stanowi dla nas takie samo zaskoczenie, jak dla Was.

CREDITS

SUDA51

Obszerny artykuł o twórczości nietypowego Japończyka.

FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO

Nie może się obejść bez porównania tego, co jest obecnie, z tym, co było kiedyś.

KINGDOM HEARTS

Krupik ujawnia się jako fanka serii RPG, które teoretycznie nigdy nie powinny były się jej spodobać.

FELIETON VOYAGERA

Tak, na tapecie jest Legend of Zelda: Breath of the Wild i niesamowity świat fauny, jaki stworzyło Nintendo.

H.P. LOVECRAFT W GRACH

Twórczość samotnika z Providence od zawsze była łakomym kąskiem dla twórców gier, aczkolwiek przez długie lata mieli problemy z właściwym jej transponowaniem.

FELIETON MRW

„Gry, w które gram” brzmi prawie tak samo groźnie jak „Hello World”, ale autor tym razem uprawia felieton, nie prozę.

FELIETON BORKA

Borek wybrał się do kina i zobaczył „Ghost in the Shell”...

PREY

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)