PIXEL #27 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?
Rzut oka na spis treści nowego numeru.
Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii. Oto kilka przykładowych publikacji:
A co znajduje się w najnowszym, dostępnym od dziś numerze?
LOADING
PIXEL HEAVEN 2017
Rusza największe święto retro grania w Polsce, ale co roku zwiększające również swoją dawkę gier indie, a także planszówek i... VR.
RADAR
Zapowiadamy nowe tytuły Capcomu i id Software, dostarczamy wieści, dlaczego Konami odchodzi od klasycznych gier wideo, oraz informujemy i tuzinie innych nowych spraw.
A MAZE.
Sos Sosowski wizytował festiwal indyków w Berlinie i dzieli się wrażeniami z tego pobytu.
SZALONA HISTORIA KOMPUTERÓW
Recenzujemy wydaną właśnie książkę uczącą w przystępny sposób historii informatyki.
GRAN TURISMO SPORT
Gramy już w nadchodzący hit, który ma być jednym z filarów podtrzymujących zwycięski marsz PlayStation 4.
WIZYTA W GOG
Odwiedziliśmy archeologów gier, którzy na warszawskiej Pradze rekonstruują gry sprzed dwudziestu i lepiej lat.
PLAY THE GAME
GET EVEN
Miał być wielki hit z rodzimego studia i w sumie jest, aczkolwiek operujący specyficzną poetyką.
WHAT REMAINS OF EDITH FINCH
Nowe Gone Home wciągnie i zachwyci wielu, ale wielu innych pozostawi sceptycznymi.
THE SURGE
Początek gry, gdy przyjeżdżamy na wózku inwalidzkim to zaledwie wstęp do drogi przez futurystyczne piekło.
SNIPER 3: GHOST WARRIOR
Czy ta gra jest naprawdę tak zła jak ją malują? A może wręcz przeciwnie – jest całkiem dobra?
LITTLE NIGHTMARES
Nowe Inside, tyle że rozgrywające się w daleko bardziej brutalnej rzeczywistości.
INNER CHAINS
Polska produkcja, która zaprowadzi Was tam, gdzie Lovecraftowi ani Beksińskiemu się nie śniło.
OUTLAST 2
To nie jest horror dla neofitów, lecz dla ludzi, którzy poznali najbardziej skrajne oblicza grozy.
GUARDIANS OF THE GALAXY
Telltale złapało zadyszkę, lecz nadal jest to firma produkująca niezwykłe gry.
EXPEDITIONS: VIKING
RPG z walką rozgrywającą się w turach to coś, co zadowoli wojowników zmęczonych nowoczesną pogonią za dynamiką.
ODYSSEY
Mystopodobna produkcja, która wyłania się na powierzchnię w czasach, gdy podobne gry są już na wymarciu.
IMPACT WINTER
Surwiwal w zamrożonym świecie, tyleż fascynującym, co zabójczym.
SLICE, DICE & RICE
Mordobicie z przymrużeniem oka.
REGALIA: OF MEN AND MONARCHS
Pierwsza premiera marki Klabater sprawnie łączy komiksowość z surowym RPG.
FIRE EMBLEM ECHOES: SHADOWS OF VALENTIA
Ta gra była w stanie przerwać zabawę w Breath of the Wild i wciągnąć równie mocno – trudno w sumie i lepszą rekomendację.
STAR WARS: TIE FIGHTER
Najlepsza Gra na Świecie, lepsza nawet od zacnego poprzednika, czyli X-winga.
DUKE NUKEM
Nieoczywisty tekst podchodzący do fenomenu Duke'a ze wstrzemięźliwością, próbujący wręcz wskazywać, kto uczynił z bohatera dojną krowę.
HISTORIA DUNE
Zaczęło się od dwóch produkowanych równolegle tytułów, a potem były niemal same wpadki. Jednak legenda Diuny wciąż żyje swoim życiem.
LOUIS CASTLE
Mózg Westwood Studios Louis Castle opowiada Pixelowi o swojej wieloletniej karierze, w trakcie której narodziły się Eye of the Beholder, Dune II, Legend of Kyrandia, Command & Conquer czy Blade Runner.
SECRET LEVEL
AMIGA CZ. 10
Ostatnia już część naszego dekalogu poświęconego historii Amigi.
ATARI LYNX
Była sobie kiedyś konsola wymyślona przez ludzi z Epyksa, który to sprzęt w dość podstępny sposób przejął wielki Jack Tramiel.
LOGO
Język programowania z symbolem żółwia był od zawsze przeznaczony dla estetów i oryginałów.
DZIWNA BROŃ
Tajemnicze, nietypowe bronie z kart historii i ich wykorzystywanie przez gry wideo.
KARTKĄ I KOSTKĄ
Rubryka planszówkowa spotkała się z pozytywnym odzewem, więc jedziemy dalej z tym koksem.
MACHINA KRUPIKA
Młody Bill Gates, mapy z magazynów o grach oraz wiele innych zmurszałych tematów, które Krupik sprawnie restauruje.
KOSMICZNI MILIARDERZY
Jest ich trzech i zgodnie myślą o podboju kosmosu w skali, jakiej sobie nie wyobrażamy.
FELIETON ŚLEDZIA
Jak zawsze przybywa w momencie, gdy maszyna drukarska już się grzeje i stanowi dla nas takie samo zaskoczenie, jak dla Was.
CREDITS
SUDA51
Obszerny artykuł o twórczości nietypowego Japończyka.
FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO
Nie może się obejść bez porównania tego, co jest obecnie, z tym, co było kiedyś.
KINGDOM HEARTS
Krupik ujawnia się jako fanka serii RPG, które teoretycznie nigdy nie powinny były się jej spodobać.
FELIETON VOYAGERA
Tak, na tapecie jest Legend of Zelda: Breath of the Wild i niesamowity świat fauny, jaki stworzyło Nintendo.
H.P. LOVECRAFT W GRACH
Twórczość samotnika z Providence od zawsze była łakomym kąskiem dla twórców gier, aczkolwiek przez długie lata mieli problemy z właściwym jej transponowaniem.
FELIETON MRW
„Gry, w które gram” brzmi prawie tak samo groźnie jak „Hello World”, ale autor tym razem uprawia felieton, nie prozę.
FELIETON BORKA
Borek wybrał się do kina i zobaczył „Ghost in the Shell”...
PREY