PIXEL #26 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?

Rzut oka na spis treści nowego numeru.

PIXEL #26 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?
Paweł Olszewski

Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii. Oto kilka przykładowych publikacji:

A co znajduje się w najnowszym, dostępnym od dziś numerze?

LOADING

HOT TOPIC SPECTRUM

Z okazji 35-lecia premiery ZX Spectrum przygotowaliśmy cykl materiałów poświęconych tej kultowej już maszynie. Zaczynamy go od wspomnień redaktorów Pixela o pierwszym kontakcie z komputerem Sir Clive'a.

RADAR

Nowe Xenoblade Chronicles na Switcha, nowy Crackdown, kolejna produkcja autorów Watch Dogs – w naszej rubryce, w której prześwietlamy przyszłość, nie może zabraknąć tematów.

PREY

Bethesda nie daje gier do recenzji przed premierą, dlatego żeby poznać tajniki nowego shootera, wybraliśmy się do Londynu na zamknięty pokaz nowej "Ofiary".

PROJECT WIGHT

Arcyciekawie zapowiadający się projekt RPG, w którym relacje dobry-zły zostaną wywrócone do góry nogami.

PARAMOUNT PICTURES

Ostatni już odcinek naszych wizyt w hollywoodzkich wytwórniach. Do kompletu brakowało nam zajrzenia za kulisy studia słynącego z produkcji między innymi "Star Treków".

HUUUGE GAMES

Odwiedziliśmy bydgoskie studio, które robi światową karierę, dostarczając wirtualne kasyna, pozwalające na zabawę ruletką bez wydawania pieniędzy.

PLAY THE GAME

SYBERIA 3

Długo oczekiwana, kilkakrotnie przekładana, wzbudzające westchnienia fanów Kate Walker produkcja.

PERSONA 5

Rzecz tylko dla miłośników Orientu i specyficznego stylu, jaki towarzyszy japońskim twórcom. Ale za to jaka!

WARHAMMER 40,000: DAWN OF WAR

Niby klasyczny RTS, ale zrealizowany z takim rozmachem i kolorytem, że mało co ostatnio jest mu się w stanie równać.

YOOKA-LAYLEE

Nowe dzieło twórców platformówek spod znaku Banjo-Kazooie.

BEAT COP

Maciej Miąsik po ponad dekadzie powraca z nową grą, opowiadającą o życiu gliniarza w wielkim mieście.

NARCOSIS

Horror z akcją osadzoną w niezmierzonych głębinach Oceanu Spokojnego.

EDENGRAD

Jedno z najciekawszych polskich dokonań ostatnich miesięcy, jeśli nie lat. Wielki projekt, którego celem było stworzenie autonomicznego świata RPG, w którym można robić (prawie) wszystko.

FINDING BIGFOOT

Intrygujący horror o poszukiwaniach Wielkiej Stopy, która bynajmniej nie wyleguje się na Hawajach, lecz ukrywa się w niedostępnych górskich regionach.

P.A.M.E.L.A.

Niebywale piękna grafika i historia o tajemniczym wirusie dziesiątkującym stację kosmiczną.

SUMOMAN

Tego jeszcze nie było – zrealizowana z zegarmistrzowską precyzją platformówka, w której kierujemy słabo zwrotnym kawałem sadła.

BLACKWOOD CROSSING

Porównanie tej produkcji do Life is Strange to tylko jeden z komplementów dla jej twórców.

URBAN TRIAL FREESTYLE 2

Staramy się jak co miesiąc znaleźć coś maksymalnie grywalnego na konsolę 3DS.

TETHERED

Już kiedyś recenzowaliśmy strategię na gogle VR, ale ta gra idzie jeszcze dalej w kreacji wirtualnego świata figurek.

STARBLOOD ARENA

Gra "kokpitowa" na VR, być może najlepsza w swoim gatunku.

HALL OF FAME

Obraz

FIFA 98

Symulacja piłki nożnej Najlepszą Grą na Świecie i to akurat wersja z 1998 roku? Bazyl ma bardzo konkretne argumenty.

POLICE QUEST

Dzieje serii Police Quest, którą Sierra on-Line próbowała odejść od schematów King's Questa, kojarzących jej gry jako przeznaczone dla dzieci.

BENOIT SOKAL

Słynny komiksowy autor, który wymyślił między innymi Kate Walker i Syberię, opowiada Pixelowi o swojej trwającej cztery dekady karierze.

GARGOYLE GAMES

Byli jedną z największych legend lat osiemdziesiątych, przygotowując na ZX Spectrum tytuły nie mające sobie równych, zwłaszcza dwie gry o celtyckim herosie Cuchulainnie.

SECRET LEVEL

AMIGA CZ. 9

W Commodorowskiej epopei dotarliśmy do momentu, gdy firma Irvinga Goulda próbowała ratować się przed upadkiem, wydając klona peceta oraz supernowoczesną konsolę do gier.

KOWAL Z HOLLYWOOD

Pixel odwiedził człowieka przygotowującego dla Blizzarda artefakty do świata Azeroth.

PRZEMIJANIE W DOLINIE KRZEMOWEJ

Przemierzyliśmy Dolinę Krzemową w poszukiwaniu kolebki Electronic Arts oraz kilku innych symboli dawnego świata gier i komputerów.

GRANIE NA KOMÓRKACH

KARTKĄ I KOSTKĄ

Debiutujemy z nową rubryką, której tematem głównym są planszówki, karcianki oraz fabularne RPG.

MACHINA KRUPIKA 2

Krupik odkrywa wydarzenia z przeszłości tak bardzo zapomniane jak Magnavox Odyssey 2, ale też pisze o rzeczach równie dobrze znanych jak E.T. - z tym, że pokazuje ich nieznane strony.

KOSMOS

Fotonowe regaty, czyli marzenia o statkach kosmicznych napędzanych w swej drodze przez Wszechświat mocą... światła.

FELIETON ŚLEDZIA

Deus Ex, The Last of Us – te tytuły przewijają się w nowym felietonie obrazkowym mistrza Śledzińskiego.

CREDITS

SPECTRUM W KOLORZE MIEDZI

Osobista wycieczka do Lubina lat osiemdziesiątych, gdzie rodziła się legenda ZX Spectrum.

FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO

Pre-ordery kontra Early Access – która forma sprzedaży niepełnych wersji jest bardziej uzasadniona?

STAR WARS NA ZX SPECTRUM

Z automatów gry z uniwersum „Gwiezdnych wojen” przepełzły na komputery domowe, kreując takie sceny jak oblężenie mroźnego Hoth z rozmachem godnym największych ówcześnie produkcji.

FELIETON TOMASZA GOPA

Oku fana Soulsów nie mogła ujść premiera arcytrudnego Nioh.

SPECTRUM – NIEŚMIERTELNI

11-stronicowy artykuł Ziemka Poniewierskiego o najlepszym, z czym miał do czynienia w trakcie użytkowania ZX Spectrum.

FELIETON MRW

Jak zwykle przewrotny MRW pisze o nostalgii w sposób całkowicie inny niż klasyczne podejście do tematu.

HARDWARE MIESIĄCA

Tym razem wydanie naszej rubryki jest mocno retro – przedstawiamy sprzęt dla miłośników Amigi.

FELIETON BORKA

Zbliżająca się premiera specjalnego wydania Top Secretu na Pixel Heaven zachęciła Borka do rozmyślań, ile było Top Secretów.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskaprasa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.