PIXEL #25 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?
Rzut oka na spis treści nowego numeru.
30.03.2017 08:00
Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii. Oto kilka przykładowych publikacji:
A co znajduje się w najnowszym, dostępnym od dziś numerze?
LOADING
RADAR
Shenmue 3, Bard's Tale IV, Get Even – to tylko niektóre z zapowiadanych w tym miesiącu tytułów.
GAME DEVELOPERS CONFERENCE 2017
Wpadliśmy na najważniejszy zlot twórców gier i zdajemy z niego relację.
DAWN OF WAR III
Pixel został wyekspediowany do londyńskiej siedziby Segi, żeby przetestować nowego Warhammera.
KIA MIRA
Właśnie ukazuje się spolonizowana wersja gry, która powinna spodobać się miłośnikom pierwszych dwóch części Fallouta.
YOOKA-LAYLEE
Na plac boju powracają autorzy z dawnego Rare, odpowiedzialni między innymi za Banjo-Kazooie.
GHOST IN THE SHELL
Do polskich kin wchodzi film ze Scarlett Johansson, więc przypominamy losy kultowego anime.
PREMIERA NINTENDO SWITCH
Voyager dotarł do Pragi, gdzie odbywał się event związany z premierą nowego sprzętu Nintendo. Przetestowaliśmy wszystkie gry startowe i to również te multiplayerowe.
PLAY THE GAME
MASS EFFECT: ANDROMEDA
Wielkie oczekiwania, długie tradycje serii i zupełnie nowa rzeczywistość kilkaset lat po komandorze Shephardzie.
STYX: SHARDS OF DARKNESS
Zabójca-goblin wraca z zestawem śmieszno-strasznych komentarzy.
LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD
To nie jest „kolejna Zelda”, lecz produkcja, która stara się zjednać również tych, którzy byli dotąd sceptyczni wobec fenomenu.
2DARK
Frederick Raynal po latach wydawania mniejszych produktów wypuszcza coś ambitniejszego. Ale czy mu się udało tym razem?
HORIZON ZERO DAWN
Duży, wydany wyłącznie na PS4 tytuł, w którym trafiamy do postapokaliptycznego świata... znów, ale za to z jaką grafiką!
FOR HONOR
Mocno okutani wojownicy wychodzą naprzeciw siebie w pojedynkach na śmierć i życie...
HALO WARS 2
Zaskakująco dobra kontynuacja tytułu, który powstał jako eksperyment na znanym i popularnym tytule.
TOM CLANCY'S GHOST RECON: WILDLANDS
Seria coraz bardziej przypomina Watch Dogs i GTA, a pod względem naturalizmu środowiska może nawet je przewyższa.
FLATOUT 4
Są fani, dla których wydanie każdej nowej samochodówki to wydarzenie na miarę premiery nowego Fallouta.
LEGO WORLDS
Gra przez prawie dwa lata była w stadium Early Access, a teraz ukazuje się w pełni opierzonej formie.
MARIO SPORTS SUPERSTARS
Switch Switchem, ale wyłącznych tytułów na Nintendo 3DS nie brakuje. Oczywiście z ulubionym bohaterem w roli głównej.
AMONG THE INNOCENT
Thriller FPP rozgrywający się na bezdrożach RPA. Piękne widoki i opowieść o osamotnieniu i szaleństwie, bez hord obowiązkowych zombie.
THIMBLEWEED PARK
Długo oczekiwany powrót twórców danego Lucasfilm Games. Czy ekipa Maniac Mansion i Zaka McKrackena
CAT INSTERSTELLAR
Wypiek dla nieokiełznanych eksploratorów kosmosu, pozwalająca poczuć jak to jest, gdy się zakłada osiedla pozaziemskie.
SHIFT HAPPENS
Niby prosta zręcznościówka, a jednak pełna podskórnych smaczków świadczących o wyrafinowaniu twórców.
HELLION
I jeszcze jedna kosmiczna epopeja, tym razem opowiadająca o tajemnicy kosmicznej kolonii.
ALL THE DELICATE DUPLICATES
Światy snów i realizmu splatają się w tym trudno definiowanym doświadczeniu z pogranicza interaktywnej przygody.
BADASS HERO
Zdrowa rozwałka z kształtującego się właśnie podgatunku roguelite. Nie roguelike!
DETENTION
Wyprodukowany na Oriencie horror osadzony na Tajwanie lat sześćdziesiątych.
NIER: AUTOMATA
Dużo się pisze o tych bajkach androidów, firmowanych jako jeden z wiosennych hitów od Square Enix.
HOUSE OF MANY DOORS
Pokręcona wyobraźnia twórców? To za mało powiedziane w stosunku do tej gry o obcym wymiarze, w którym pasożyty żywią się truchłem boga, a... na tym zakończmy tę zapowiedź.
LEGEND OF KYRANDIA
Westwood zdaniem wielu już na starcie znokautował przygodówki Sierry On-Line, dostarczając przygodę opartą na podobnych schematach, ale jakże fantazyjną. W Pixelu opisujemy losy całej serii.
BATMAN W OPARACH RETRO
Batman hasał po ekranach monitorów już w epoce ośmiobitowej i kto wie, czy nie miał się wówczas lepiej niż obecnie?
MARK LEBLANC
Wywiad z twórcą z Looking Glass Studios, odpowiedzialnym między innymi za System Shocka i Thiefa.
JAGGED ALLIANCE
Borek w przekrojowym tekście omawiającym dzieje serii Jagged Alliance, która teoretycznie skazana na pożarcie, radziła sobie bardzo dobrze.
SECRET LEVEL
AMIGA CZ.8
To już końcowe akordy opisywanych przez nas w symfonii pomyłek kierownictwa Commodore.
NARODZINY FOTOGRAFII CYFROWEJ
Niesamowity tekst Doktora Destroyera o tym, jak świat błon fotograficznych i koreksów ustąpił nowej rzeczywistości z kartą pamięci w roli głównej.
RADZIECKI INTERNET
Mało kto wie, że Sowieci byli bliżej wymyślenia globalnej sieci niż Amerykanie. Przeszkodziły im jednak pewne formalności...
MACHINA CZASU KRUPIKA I
Debiut nowej rubryki, w której powracająca po rocznej karencji Krupik będzie wyciągać na światło dzienne niezwykłe wydarzenia z archiwum gier wideo.
KOSMICZNE POLA SIŁOWE
Wizjonerom i sztabom naukowców marzy się sytuacja, żeby dzięki sztucznie wytworzonym polom siłowym ułatwić podróżowanie po kosmosie.
FELIETON ŚLEDZIA
Drukowaliśmy ten materiał nie wiedząc, o czym dokładnie jest, bo wjechał dosłownie wprost na maszynę drukarską. Okazało się, że Śledziu opowiedział o nowej Zeldzie.
CREDITS
JAPOŃSKIE RPG
Nie zrozumie fenomenu orientalnego role playing ktoś, kto nigdy nie grał w Dragon Questa czy Chrono Triggera.
FELIETON TOMASZA GOPA
Czym jest obecnie retro, co kryje się pod tym nadużywanym często pojęciem?
FIZYKA W GRACH WIDEO
Ewolucja silników graficznych pozwalających na naturalne interakcje pomiędzy obiektami.
FELIETON BARNABY
Powracamy do gali Paszportów Polityki i tego, jak gry wideo są generalnie traktowane w innych mediach.
21 KLATEK ŚMIERCI
Najbardziej znaczące sceny śmierci z ostatnich 40 lat gier wideo.
FELIETON MRW
Kiedyś już pisaliśmy o PainStation, ale ten sprzęt stanowi jedynie punkt wyjścia do szerszych rozważań.
HARDWARE MIESIĄCA: NINTENDO SWITCH
Byliśmy na premierze Switcha, gramy na nim, testujemy jego możliwości – o tym ostatnim w naszej stałej rubryce.
FELIETON BORKA
Dla wszystkich zaczynających lekturę Pixela od tego miejsca ważka informacja: w tym miesiącu