PIXEL #24 od dzisiaj w kioskach - co w nim znajdziemy?
Rzut oka na spis treści nowego numeru.
Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii. Oto kilka przykładowych publikacji:
A co znajduje się w najnowszym, dostępnym od dziś numerze?
LOADING
TEMAT MIESIĄCA: TORMENT
Wspomnienia redaktorów Pixela o pierwszym kontakcie z Planescape: Torment i grami ze stajni Black Isle w ogóle.
RADAR
Sześć stron nowości i zapowiedzi powstających gier.
ABATRON
Niezwykły galaktyczny RTS, który ma zrewolucjonizować gatunek.
WYWIAD Z COLLINEM MCCOMBEM
Pixel rozmawia z autorem Torment: Tides of Numenera o tym jak tworzyło się monumentalne RPG kiedyś, a jak się je produkuje dzisiaj.
WIZYTA W STUDIU JUJUBEE
Odwiedziliśmy twórców Realpolitiks, którzy obecnie pracują także nad Kurskiem.
PLAY THE GAME
TORMENT: TIDES OF NUMENERA
Oto już jest – godny spadkobierca RPG z czasów, gdy Brian Fargo działał dla Interplaya.
RESIDENT EVIL 7
Prawdziwe wydarzenie dla miłośników VR – wyjaśniamy, dlaczego mają się cieszyć bardziej niż jakimkolwiek innym tytułem.
DILUVION
Porządne podwodne przygody trafiają się raz na kilka miesięcy, a grono fanów takich eskapad wcale nie maleje.
COMING HOME
Niezwykły „walking simulator” przypominający klimaty z takich filmów jak WALL-E – wzruszający jak mało co we współczesnych grach wideo.
SNIPER ELITE 4
Wzięliśmy na warsztat kolejną część Sniper Elite, żeby ustalić, czy producenci wprowadzili jakieś nowości.
URBAN EMPIRE
Strategii ostatnio nie wychodzi jakoś nadmiernie wiele, ale Sir Haszak czasem jednak znajduje coś, w co może zatopić swoje kły.
MEMORANDA
Arcyciekawa rzecz oparta na opowiadaniach japońskiego autora Harukiego Murakamiego.
POOCHY & YOSHI'S WOOLLY WORLD
Na 3DS przybyła kolorowa, wspaniała przygoda z włóczkowymi herosami.
NIOH
Ekskluzywny tytuł na PS4. Miało być nowe Dark Souls, a czy się udało – o tym rozsądza Zdan.
OBLICZA ILUZJI: UKRYTA MOC
Artifex Mundi nie jest co prawda producentem tej gry HOPA, ale wydaje ją. Zaś User Jama równe 20 lat po skończeniu Blade Runnera bawi się teraz takimi rzeczami.
DROPZONE
Na razie faza early access, ale już widać, że ten sieciowy RTS będzie czymś więcej niż tylko „kolejnym RTS”.
SIEGECRAFT COMMANDER
Jedno z większych zaskoczeń miesiąca. Konsolowa gra wojenna, w której szybkość działania i zdolności taktyczne są równie potrzebne.
STEAMHAMMER VR
Gra dostępna na razie wyłącznie na HTC Vive, rozgrywająca się w wiktoriańskim Londynie.
REALPOLITIKS
Polska gra strategiczna pokazująca brutalne kulisy „robienia” polityki.
OSIRIS: NEW DAWN
Piotr Pieńkowski jako miłośnik eksploracyjnych gier kosmicznych miał tutaj co robić.
ALONE WITH YOU
Kontemplacyjny indyk, przedkładający narrację ponad szatę graficzną.
HUSK
Zaraz po premierze na grę spadła fala internetowego hejtu, a potem...
MEGA CHERIL PERILS
Sega jest jednym z najważniejszych tematów w tym numerze Pixela, nie mogliśmy się więc opanować przed zrecenzowaniem nowej gry na Mega Drive!
BRUCE LEE
To było ponad 30 lat temu, gdy Datasoft próbowało sięgnąć gwiazd, a zderzyło się z wielkim krachem gier wideo.
THALION
Niemieccy pionierzy RPG najpierw zaatakowali Amberstarem, potem powstało unikalne 3D na Amigę zatytułowane Ambermoon, a na koniec na pecetach pojawił się Albion.
MARK FERRARI
Twórca grafiki do Secret of Monkey Island oraz Looma w rozmowie z Pixelem zdradza między innymi, jaki był stosunek George'a Lucasa do gier wideo.
CROTEAM
Obszerny artykuł o twórcach Serious Sama i The Talos Principle. Chorwaci opowiedzieli nam o tym jak tworzyli wiekopomne dzieła.
SECRET LEVEL
AMIGA (7)
W opowieści o dziejach Amigi nie mogło zabraknąć rozdziału poświęconego CDTV.
KOMPUTER STORY
O Bajtku napisano sporo, zaś o miesięczniku Komputer stosunkowo niewiele. Staramy się uzupełnić te braki, przywołując pamięć o magazynie, którego czytało 200 tysięcy osób.
SEGA CD I 32X
Na początku lat dziewięćdziesiątych Sega podjęła wyzwanie Nintendo i stanęła do wielkiego boju o dominację na rynku konsolowym.
HISTORIA W PAPIERZE ZAKLĘTA
Reklamy z miesięcznika Computer Gaming World sprzed 30 lat potrafią powiedzieć o tamtej epoce więcej niż niejeden artykuł.
FELIETON ŚLEDZIA
W felietonie obrazkowym komiksowego mistrza pojawia się hasło „Resident Evil”.
CREDITS
INTERFEJSY
Arcyciekawy tekst o ewolucji interfejsów w grach wideo.
FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO
W felietonie zawarta jest niebywale trafna myśl, do czego doprowadził nas internet.
KODY W GRACH
Autorzy gier od zawsze bili się z myślami, czy podkręcać poziom trudności, czy może jednak ułatwić graczom przeżywanie przygody. Z pomocą przyszło im pewne rozwiązanie...
FELIETON MRW
Niektórym na dźwięk słowa „nostalgia” scyzoryk otwiera się w kieszeni.
GROWI SPRINTERZY
Dawno upadała już teza, że gra aby być dobra, musi dawać wiele godzin rozrywki. Opisujemy głównych przedstawicieli, którzy od zawsze kontestowali takie podejście.
FELIETON TOMASZA GOPA
Jego tajemniczy tytuł brzmi „metapoziom”.
HARDWARE MIESIĄCA
Do podkabackiego Pixel-labu trafiła tym razem nowa rakieta wśród laptopów, czyli MSI GT62VR 7RE DOMINATOR PRO.
FELIETON BORKA