Pillars of Eternity II ukaże się później, ale z mniejszą ilością błędów
Opóźnienie nie jest na szczęście duże.
Pillars of Eternity II: Deadfire miało ukazać się 3 kwietnia 2018 roku, ale ostatecznie zostanie opóźniona o miesiąc. Gra trafi do sprzedaży 8 maja. Twórcy tłumaczą swoją decyzję chęcią lepszego dopracowania produkcji. Jakiś czas temu odbyły się bowiem beta testy dla fanów, którzy wsparli grę na FIGu. Obsidian chce przez ten dodatkowy miesiąc przyjrzeć się problemom, o których poinformowali ich fani.
Kontynuacja – podobnie jak Risen 2 – przeniesie nas w pirackie klimaty, a zamiast twierdzy, dostaniemy własny okręt. Podczas gry będziemy nim pływać po mapie i odkrywać nowe lądy - tytułowy archipelag Deadfire. Możliwe będzie jego ulepszanie i gromadzenie zapasów na dalszą podróż. Na morzu zaskoczyć ma nas także dynamiczna pogoda. Nie mniej ważne będą potyczki, które były najsłabiej działającym elementem bety. Do gry ma trafić także większa liczba sekwencji rodem z przygodówek. Ponadto „dwójka” poprawić ma interfejs oraz ograniczyć drużynę do pięciu postaci. Więcej szczegółów znajdziecie w podsumowującym betę tekście Dominika.
Krzysztof Kempski