Pillars of Eternity 2 z rekordową zbiórką na Figu

Do zakończenia zbiórki na Pillars of Eternity 2 w platformie Fig pozostało już tylko nieco ponad 2 dni. Zebrano 3,1 miliona dolarów. Czy jest w niej nadzieja dla przyszłości społecznościowego finansowania gier?

Pillars of Eternity 2 z rekordową zbiórką na Figu

Po tym, jak crowdfunding eksplodował w 2012 roku dzięki Timowi Schaferowi i jego zbiórce na Broken Age, w kolejnych latach wywołanie tak wielkiego zainteresowania graczy było coraz trudniejsze. Ale za każdym razem jakoś się tam udawało. A to Wasteland 2, a to Pillars of Eternity, a to Psychonauts 2.

Ostatnia z wymienionych gier jest o tyle wyjątkowa, że wraz ze startem jej zbiórki uruchomiono nową platformę - Figa właśnie. W jego stworzenie zaangażowali się Tim Schafer (Double Fine), Brian Fargo (Inxile) i Feargus Urquhart (Obsidian). Wszystkim trzem udało się wcześniej odnieść duże sukcesy na Kickstarterze i wszystkim zależy, by crowdfunding nadal się rozwijał.

Obraz

Panowie zauważyli zapewne, że o ile zainteresowanie graczy można przyciągać raz za razem wskrzeszaniem dawnych marek i graniem na nostalgii, to samo to nie wystarczy na długo. Liczba gier finansowanych na Kickstarterze spada, miniony rok był też drugim najgorszym (po 2014) pod względem ilości zebranych w ten sposób pieniędzy.

I tak od stycznia zeszłego roku, czyli od startu Figa, Pillars of Eternity 2 jest kolejną dużą grą, która świętuje udaną zbiórkę w tym serwisie. Wprawdzie raczej nie pobije rekordu ilości zebranych pieniędzy (chyba że czeka nas jeszcze duża niespodzianka). Ale już teraz jest grą, na którą złożyła się największa liczba fanów (27 344 w momencie pisania). Wygląda więc na to, że chociaż crowdfuding nie wzbudza już takich emocji jak kiedyś, to ta forma finansowania gier trzyma się wciąż mocno.

I być może pozostanie tak właśnie dzięki Figowi.

Pillars of Eternity II: Deadfire Campaign Launch Trailer

Wcześniejsze rekordowe wyniki zawsze należały do Kickstartera. Ale kolejna informacja o udanej zbiórce na Figu może zwiastować nową rzeczywistość, w której gracze zaczną poważnie traktować nie tyle dokładanie się do obiecujących projektów, co inwestowanie w nie.

Bo to właśnie ma przede wszystkim przyciągać chętnych do wpłacania na Figa. Każdy, kto zdecyduje się dołożyć na grę ponad tysiąc dolarów, staje się automatycznie jej inwestorem i może liczyć na zwrot (i zarobek) poniesionych nakładów, jeżeli odniesie ona sukces. Warto tu zaznaczyć, że na tę formę wkładu decyduje się duża część wpłacających na Figa - w przypadku Pillars of Eternity 2 było to 48 proc., nieco poniżej średniej serwisu.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcrowdfundingfig

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.