Zmien skórke
Logo Polygamii

Pillars of Eternity 2 z pełnym udźwiękowieniem dialogów

Kolejna dobra informacja o nadchodzącej grze Obsidianu.

Podczas zbiórki na Pillars of Eternity 2 w serwisie Fig Obsidian tradycyjnie dla takich przedsięwzięć poza podstawowym celem ustalił również wyższe progi z obietnicami. Jedną z nich – na poziomie 2,4 miliona dolarów – było „podwojenie ilości nagrań głosowych”. Ile to jest dwa razy więcej nagrań głosowych?

Jak się teraz okazało – oznacza to 100% nagrań głosowych. Tak, każde zdanie wypowiadane przez bohaterów Pillars of Eternity 2 będzie w pełni udźwiękowione. Potwierdził to w umieszczonym na Twitterze filmiku Justin Bell, dyrektor ds. udźwiękowienia w Obsidianie.


Po sukcesie w pełni udźwiękowionego Divinity: Original Sin (i drugiej części gry) taka decyzja Obsidianu zupełnie nie dziwi. Nie znaczy to jednak, że była oczekiwana. W świecie klasycznych, izometrycznych RPG Divinity jest pod tym względem raczej wyjątkiem. A przynajmniej było do tej pory.

To świetna wiadomość z dwóch powodów. Pierwszy jest oczywisty – czytane dialogi ułatwiają wciągnięcie się w świat gry i znacznie poprawiają jej dramatyzm (oczywiście jeżeli są zrobione dobrze – ale tutaj nie ma co w Obsidian wątpić). Drugi nieco mniej – pisząc pod studyjne nagrania scenarzyści z pewnością musieli się nieco bardziej ograniczać, redagować, unikać lania wody.

A to może wyjść tego typu grze tylko na plus. Jeżeli bowiem jest z ich pisarstwem jakiś problem, to najczęściej taki, że jest go zwyczajnie za dużo.

Dominik Gąska

Więcej na temat:

2
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
1 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bartosz Witoszka
Redaktor

Przeczytałem Twój tekst, który podlinkowałeś na końcu. Widzę, że dużo straciłem nie czytając wcześniej Polygamii 😉

pear
Użytkownik

Przecież ten artykuł jest słaby, nawet pomijając błędy pokroju “nowy Planescape” (jak już to nowy Torment; gra nie ma żadnego powiązania z uniwersum Planescape). Artykuł idealizuje ówczesne słowa Raya Muzyki, których nota bene przeniesienie na praktykę ostatecznie sprawiło, że każda następna gra po BG2 studia była coraz gorsza i gorsza. A jeżeli dla autora głupkowate, teatralno-gówniarskie dialogi w Mass Effect, czy przywodzące na myśl niezbyt ambitne, śmieszkowo-dramatyczne filmy przygodowe dla nastolatków Uncharted, są wyznacznikiem dobrego writingu w grach, to pozostaje tylko współczuć. Dużo ciekawsze rozważania na temat przesytu tekstu w przedstawicielach odrodzonych klasycznych RPG miał Jeff Vogel, twórca wielu cRPGowych… Czytaj więcej »

Popularne wpisy

Popularne Gry