PC zarobił w 2008 r. więcej niż jakakolwiek konsola

Wprawdzie nasz blog poświęcony jest głównie konsolom, ale wroga trzeba znać, a przedstawione przez PC Gaming Alliance wyniki finansowe za 2008 r. są nader interesujące. Główna teza jaka wynika z zestawienia mówi, że PC zarobił w 2008 r. więcej niż jakakolwiek konsola - 11 miliardów dolarów. Oczywiście, są te wyniki dotyczące całego rynku PC w porównaniu do pojedynczych marek konsol, co może nieco zaciemniać obraz. Generalnie jednak rynek gier PC stoi ostatnio cyfrową dystrybucją i serwisami typu Steam, które zaczęły odgrywać coraz większą rolę w rozpowszechnianiu gier. W Ameryce Północnej i Europie rynek gier PC przyniósł dochód w wysokości 6 miliardów dolarów. Najwięcej kasy jest z gier MMO, szczególnie kilka azjatyckich gier tego gatunku przyniosło roczne dochody powyżej 100 mln. dolarów, co jest ciekawym zjawiskiem, zważywszy, że niektóre z nich są obecne na rynku ponad 5 lat. Sam World of Warcraft zarobił miliard dolarów, a dodatek The Lich King sprzedał się lepiej niż jego poprzednik. w 2008 r. głównymi graczami w tym gatunku były jeszcze Warhammer Online i Age of Conan, które znalazły milion nabywców w sieciach detalicznych, choć deweloper tej drugiej zamyka serwery i ma poważne kłopoty finansowe.

PC zarobił w 2008 r. więcej niż jakakolwiek konsola
marcindmjqtx

24.03.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:52

Na zachodzie jednak komputery stacjonarne ustępują miejsca laptopom. Co za tym idzie tworzy się rynek dla gier przeznaczonych raczej na przeglądarki internetowe i prostych tytułów niż produkcji wymagających potężnych procesorów. Wygląda więc na to, że ostoją tradycyjnego grania mimo wszystko pozostają konsole, a rynek PC zmienia swe oblicze.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpodsumowaniaekonomia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.