Pandemic i Ensemble zasłużyły na zamknięcie?

Zwykle, gdy małe studio zostanie kupione przez większą firmę, a następnie zamknięte, odruchowo obwiniamy dużą korporację. Jak się jednak okazuje, deweloperzy z dwóch ostatnio zamkniętych studiów uważają inaczej.

Pandemic i Ensemble zasłużyły na zamknięcie?
marcindmjqtx

Podczas GDC, Paul Bettner z Ensemble Studios stwierdził, że winę za zamknięcie ponosi nie Microsoft, a wewnętrzna kultura studia, w której od każdego pracownika wymagano pracoholizmu, co prowadziło do ich wypalenia. Prawda jest taka, że każda gra, którą wydaliśmy zajmowała dwa razy tyle czasu co miała i kosztowała dwa razy tyle. Microsoft to spółka giełdowa, która odpowiada przed udziałowcami. Byliśmy po prostu zbyt drodzy. Wypowiedział się również Carey Chico z zamkniętego przez EA Pandemic. Według niego, problemy zaczęły się, gdy studio zaczęło otrzymywać spore fundusze po połączeniu z BioWare. Kiedy jego szefowie mieli do dyspozycji tylko zarobione przez siebie pieniądze, zarządzali nimi rozsądniej, zaś dostęp do większych ilości pieniędzy doprowadził do zbytnich wydatków w porównaniu z przynoszonymi zyskami. Według niego, ograniczenia finansowe podczas pracy z zewnętrznym wydawcą są w pewnym stopniu czymś pozytywnym.

Jak widać, nie zawsze sytuacja jest tak czarno-biała, jak chcielibyśmy myśleć. Choć to naturalne, że łatwiej przychodzi nam stawanie po stronie tych mniejszych, czasami wina leży po mniej oczywistej stronie lub po obu stronach barykady.

[via 1UP]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbranżapandemic
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.