Pac‑Man i Google obniżyły produktywność
Zapewne pamiętacie jeszcze, że w swoje 30 urodziny Pac-Man pojawił się na Google i to w grywalnej formie. Okazało się, że ta niewinna gra doprowadziła w biurach do nagłego spadku produktywności.
25.05.2010 | aktual.: 13.01.2016 15:52
RescueTime, firma zajmująca się produkcją oprogramowania służącego śledzeniu produktywności i optymizacji pracy, zauważyła, że użytkownicy ich programów zwykle spędzają na stronie głównej Google 11 sekund. Kiedy jednak pojawił się na niej Pac-Man czas ten wzrósł średnio aż do 45 sekund. Niby to tylko 45 sekund, ale RescuTime obliczyło, że na stronę Google owego piątku weszło ponad 500 mln. ludzi, a jeśli przyjąć, że 11 tys. użytkowników programów firmy to reprezentatywna próba, można wysnuć pewne wnioski. Np. takie:
- Stracono 4 819 352 godziny.
- W tym czasie stracono też 120 mln. dolarów, zakładając, że przeciętny koszt odwiedzenia Google to 25 dolarów za godzinę (pensje plus dodatki).
Z drugiej strony, kiedy grano w Pac-Mana nie odwiedzano Facebooka itp. serwisów czego RescueTime pewnie nie uwzględniło w swych badaniach. Wydaje mi się też, że byli pod silnym wpływem tej oto Polskiej Kroniki Filmowej:
Wartosc minuty
[via Kotaku, RescueTime]