Ojciec i syn, czyli jeszcze trochę wideo i wrażeń z Heavy Rain

Ojciec i syn, czyli jeszcze trochę wideo i wrażeń z Heavy Rain02.09.2009 02:41
Ojciec i syn, czyli jeszcze trochę wideo i wrażeń z Heavy Rain
marcindmjqtx

W rozwinięciu znajdziecie 3 nowe materiały z rozgrywki z Heavy Rain. Prezentowany materiał został pokazany podczas zamkniętego pokazu na Gamescom. Tym razem poznajemy Etahana Marsa, o którym więcej mogliście usłyszeć od Davida Cage'a w naszym wywiadzie (do obejrzenia tutaj). Szkoda, że nie zaprezentowano całości pokazu, a jedynie 3 krótkie fragmenty.

Zwróćcie uwagę jak niesamowicie budowany jest klimat tej sceny. Praktycznie nie ma tu akcji, wszystko polega na grze na emocjach i wczuciu się w postać. Jak dla mnie to idealne odzwierciedlenie idei gier fabularnych. Gracz dostaje w swe ręce scenę, aktora i ma szansę stać się producentem, bohaterem i reżyserem za jednym zamachem. Wszystko skupia się na wczuciu się w rolę i odegraniu jej.

W trakcie gry Ethan stara się na nowo nawiązać kontakt ze swoim drugim synem, który żyje w cieniu zmarłego brata. Widzimy też, jak bardzo zmieniło się ich życie od wypadku samochodowego, który możemy zobaczyć w jednym z trailerów gry.

Oczywiście to staranie się, jest tylko inwencją gracza. Jeżeli chcemy, możemy zlekceważyć ten temat i pozwolić się na dobre rozpaść więzom rodzinnym. W trakcie pokazu tradycyjnie zostały nam zaprezentowane różne możliwe sposoby przejścia tego fragmentu gry wraz z ich konsekwencjami.

More Heavy Rain News & Previews Nie raz już pisałem, że Heavy Rain to dla mnie gra tej generacji. Dlaczego? W końcu możemy odjeść od growego porno, o którym swego czasu pisał Zygmunt, zaś w wywiadzie wspominał o nim Cage i skupić się na czymś innym. W końcu mamy tytuł, który skupia się na emocjach budowanych za pomocą opowieści, niekoniecznie wymagając od nas jedynie powtarzania w kółko tych samych akcji. Jasne, każda gra angażuje nas w jakiś sposób emocjonalnie, zwykle jednak jest to dość ograniczony zestaw sztuczek, który znamy od dawna. Tutaj mamy okazję przeżyć interaktywną historię, która ma szansę dorównać tym znanym z książek czy filmu. A przynajmniej wszystko na to wskazuje.

Czy graczom wychowanym na tradycyjnym schemacie - "przerywnik filmowy - akcja - przerywnik filmowy" spodoba się ta produkcja? Podczas pokazu część z nich narzekała, że nic się nie dzieje. Mam nadzieję jednak, że są to tylko stare przyzwyczajenia i po dłuższym kontakcie z grą docenią jej głębię. Przedsmak tego typu prezentowania fabuły mieliśmy już w Fahrenheicie. Teraz możemy zobaczyć, jak ten pomysł został rozwinięty.

Heavy Rain at IGN.com Jak na razie widziałem 5 scen z Heavy Rain, z czego jedna nie znajdzie się w ogóle w grze. Każda z nich była dla mnie wyjątkowa i przy każdej doświadczałem innego zestawu emocji. Jak na razie nie widzę słabych punktów produkcji Quantic Dream i z niecierpliwością czekam, aż będę mógł zagrać i poznać wymyśloną przez nich historię.

326912342359758890
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)