Odpowiadamy na Wasze pytania o DiRT 3

Odpowiadamy na Wasze pytania o DiRT 3

marcindmjqtx
09.05.2011 15:00, aktualizacja: 07.01.2016 15:55

W sobotni poranek poprosiliśmy Was o pytania dotyczące DiRT 3. Gra jest szybka, więc i my dodamy gazu. Oto odpowiedzi.

tygra2 Czy system robienia driftów jest podobny do tego z Dirta 2? Czy jest jakiś event, w którym liczą się tylko punkty za drifty? Konkurencje z driftami są różne. Po pierwsze driftujemy na trasach, gdzie na koniec musimy zakręcić wokół jakiegoś obiektu i pokonać tę samą drogę, tyle że w drugą stronę. Poza tym istnieją specjalne place, gdzie driftujemy w ramach punktowanych konkurencji (np. pod ramieniem dźwigu).

porkite No czy jest miód? Czy dobry model jazdy? I jak daleko twórcy posunęli się w wyborze pojazdów? Jest, jeżdżenie przynosi sporo frajdy. Są znane marki (Subaru, Mitsubishi, Peugeot itd.), przy czym w zależności od konkurencji, konkretne modele samochodów mają różne warianty. Na przykład w konkurencji na placu specjalnie przygotowane fury lepiej skręcają czy wchodzą w poślizgi.

punkstyler Czy można grać we 2 przy jednej konsoli? Tak, jest split na dwie osoby. Działa dobrze, nie przycina.

sirmadness Czy jak się na pierwszy rzut oka wydaje bliżej jej do poprzednich odsłon (2004, 2005) niż Dirtów? Na pierwszych dwóch trasach poczułem się jak dawno temu podczas zabawy z Colin McRae Rally 2 (rajdy WRC), im dłużej grałem, tym pierwsze wrażenie szybciej umykało.

doublerCo na soundtracku? Niestety, tu bez konkretów z mojej strony - muzyka w menu miło plumka, kojarząc się z elektroniką i po części 16 bitami. Przed wyścigami czasem słychać ostrzejsze, rockowe granie, ale w wersji, którą dostaliśmy, podczas wyścigu nic nie umilało jazdy.

cichoociemny Czy wygląda tak ładnie jak na filmikach? Tak, gra wygląda bardzo dobrze, lepiej niż dwójka. A co równie ważne, śmiga płynnie, szybko i nie przycina.

charlie_sheen Czy jest jakaś kustomizacja pojazdów, chodzi mi o ulepszanie auta, czy to samo czy w dirt 2, zmieniasz kolory auta i zabawki ? Zmieniamy tyko niektóre kwestie, bez pełnej kustomizacji. Dla przykładu wyższe lub niższe zawieszenie, dyferencjał, czy długość przełożeń na skrzyni biegów.

peek Czy grafika jest zauważalnie lepsza od dwójki? Czy model jazdy zbliżony jest do symulacji WRC czy zostano przy modelu arcade? Nie ma rewolucji, ale wizualną ewolucję widać gołym okiem. Wszystko zależy od poziomu trudności. Na najniższym wystarczy lekko skręcać i trzymać gaz - nie trzeba nawet hamować. Na najwyższym fura tańczy i ciężko ją na zakrętach opanować. Niestety nie czułem odpowiednio mocno różnicy w nawierzchni, a szkoda, bo przy śnieżnych etapach liczyłem na jeżdżenie po szklance lodu. Jeśli miałbym wskazać, do czego DiRT-owi 3 bliżej, to byłoby to jednak arcade.

arnihell Czy jak wsadzicie DiRT-a w kopertę bąbelkową i wyślecie na mój adres to czy dojdzie;] Nawet gdybyśmy włożyli w karton z kolorowymi słoniami, to raczej nie pójdzie na Twojej konsoli. Dostaliśmy wersję na 360 w wersji debug, czyli recenzencko-producenckiej.

kamellot 1. Jaka jest w końcu w grze PRAWDZIWA lista wszystkich samochodów (począwszy od terenówek po samochody do WRC przeznaczone oraz starsze z lat 90.,80.,70. i 60.)?  Dostaliśmy wersję preview, czyli jeszcze nie finalną. Trzeba poczekać albo na końcowy produkt, albo na pełną listę pojazdów od Codemasters.

2. Ile jest w końcu tras? Czy są dobrze zróżnicowane (chodzi o dany kraj, etap), czy są jak w Dircie 2, czyli mało tras, a zróżnicowanie małe jak kostki na chodniku. Podobnie jak w odpowiedzi na pierwsze pytanie. Trasy są zróżnicowane - od leśnych, przez śnieżne, aż do piasków Kenii. Do tego sporo jeżdżenia po parkingach i innych tego typu placach.

3. Jak wygląda sprawa menu? Na styl F1 2010 i Dirta 2 czy bardziej poprzednie odsłony cyklu Colina? Menu jest zdecydowanie lepsze i bardziej przejrzyste od tego z DiRT 2. Nie ma niepotrzebnych animacji, a całość przedstawiona jest nowocześnie i bez zbędnego przepychu. Spodoba Wam się.

skaposzczetIle na pierwszy rzut oka % gry to WRC? Niestety, mniej niż się spodziewałem.

mroks Czy jest rajdowo (os-y, samotna jazda na czas) jak dawniej, czy pseudorallycross i cyrk na kółkach a'la Ken Block? Wszystkiego po trochu. Czy to dobrze, czy źle - naprawdę trudno mi ocenić. Pierwsze etapy (typowe WRC) najbardziej przypadły mi do gustu. Wywijanie trików na placach jest w porządku, ale na przykład rajdy innych niż klasyczne pojazdów, już nie.

motoswinia Czy wszystkie trasy są szerokie jak autostrada? Nie. Lubisz wąskie trasy w lasach Finlandii? Ja uwielbiam.

dead.sparrow Czy jest sens kupować, jeśli zamierza się grać tylko na padzie, czy raczej "bez kierownicy nie podchodź"? Grałem na padzie i było w porządku. Ale przyznaję - kierownica mogłaby sprawować się lepiej. Ale nie jest to symulacja, w której kółko jest konieczne.

rivriet Czy na odpowiedzi będziemy czekać kilkanaście dni, tak jak to ostatnio macie w zwyczaju nam robić? Od soboty do poniedziałku - mam nadzieję, że wystarczająco szybko.

gonzor91 Co na Polygamii robi wersja na PC? Ten dziwnie wyglądający krążek to wersja na 360 debug. Też byłem zaskoczony. Choć wydawcy i producenci podrzucają nam różne płyty. Dostaliśmy kiedyś na przykład Enslaved, w które graliśmy z płyty z nadrukiem ścieżki dźwiękowej.

pls Czy grafika w grze pogarsza się w trybie multi na split screenie? (w przypadku Dirt 2 wielu mówiło, że konsola nie uciągnęłaby split screena w takiej jakości jak single - bujda to czy prawda?). Tak jak w większości samochodówek na dzielonym ekranie, wszystko wydaje się nieco mniej dopracowane. Nie wiem, czy wynika to z mniejszego ekranu zabawy, czy z faktycznego obniżenia jakości grafiki. Działa za to bardzo płynnie i nie traci nic na szybkości.

hiteck Czy irytujący, 'nastolatkowy' klimat, wszechobecny w poprzedniej części tu też występuje? Zdecydowanie mniej, ale jednak da się go poczuć. Szczególnie podczas wygibasów na placach, kiedy mamy popisywać się przed publiką.

jumpin Czy muzyka jest grana podczas wyścigu? Niestety nie - i nigdzie w opcjach nie udało mi się tego zmienić.

simon_x Czy jest w ogóle tryb kariery, gdzie wybiera się auto i nie zmienia się go co chwilę, tylko jedzie nim całe mistrzostwa odcinek po odcinku - ew. dokonując napraw i modyfikacji? Auta zmieniają się w zależności od wyścigu, nie ma możliwości przejechania całej kariery jednym. Tą samą furą przejedziecie mniej więcej 2, 3 trasy z rzędu. Z drugiej strony świadczy to o sporym zróżnicowaniu gry - przez co nie powinniście się nudzić.

Czy dostanę wreszcie świetną grę o rajdach WRC, a nie jakieś zhamburgeryzowane niewiadomoco? Jeśli w pełnej wersji będzie więcej wyścigów WRC, to w pewnym sensie tak. Na razie jednak uważam, że tego aspektu wyścigów w wersji nam dostarczonej było zdecydowanie za mało.

arczisan Jeszcze pewne pytanko wkradło mi się do głowy: jak wygląda sprawa z kokpitem w porównaniu do Dirt 2? W dwójce niestety kokpit był świetny, ale raczej mało funkcjonalny i prawie nikt z niego nie korzystał. To już kwestia preferencji kamery. Kokpity są w porządku, ale nie ma tu "rewolucji" na miarę obu części Shifta. Jeśli lubisz patrzeć na trasę właśnie z tego widoku, to powinieneś być zadowolony.

tintirintin Czy w wyścigach rajdowych będzie pilot? Tak, podczas rajdówek pilot wpiera nas w przejeździe. To właśnie jeden z elementów, które sprawiły, że przypomniały mi się godziny spędzone z drugim CMR, kiedy sesja pukała do drzwi, a współlokatorzy jednego z moich studenckich mieszkań ciągle zmuszali mnie do bicia swoich coraz lepszych rekordów.

Czy DiRT 3 będzie hitem? Trudno to przewidzieć - widać natomiast, że gra balansuje pomiędzy typowym WRC a modnymi, efektownymi konkurencjami samochodowymi. Jest solidnie i "miodnie", ale osobiście liczyłem na to, że trzecia część pójdzie raczej w stronę klasycznych wyścigów. Okazuje się jednak, że twórcy nie rezygnują z bardzo młodzieżowego klimatu, który chyba nie wszystkim z Was przypadł do gustu.  Ale może to właśnie stanie się znakiem firmowym trzeciego DiRT-a?

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)