Oddworld: Soulstorm z mikro fragmentami rozgrywki
Ach te gameplay trailery...
Wrzucając na stronę swój ostatni tekst (przypominający losy serii Oddworld), myślałem trochę nad brakiem kontekstu dla niego. A tu całkiem przypadkiem sam się pojawił - w sieci pojawił się zwiastun Soulstorma, zawierający pierwsze urywki gameplayu z gry. Jak już wspomniałem, Oddworld luźno bazować będzie na Abe's Exoddus - dodatku do pierwszej części serii. Znów powalczymy z koncernem browarniczym, bezczeszczącym starożytne cmentarzysko muddokonów celem wydobycia surowca do produkcji napoju.
Całość będzie jednak mocno rozbudowana względem oryginału, który powstawał 9 miesięcy i przez to nie wprowadził istotnych zmian w rozgrywce. Twórcy planują w ten sposób niejako odciąć się od kolejnych odsłon cyklu i poprowadzić historię tak jak chcieli od początku. Dlatego przyszłość po Soulstorm może okazać się zaskakująca... Pod względem technologicznym gra będzie natomiast kontynuacją New 'n' Tasty, wydanej po raz pierwszy w 2014 trójwymiarowej wersji pierwowzoru. Materiał sugeruje jednak, że będzie tym razem wyraźnie ładniejsza, niż poprzedni remaster. Nie zmieni się jednak sam rdzeń.
Oddworld: Soulstorm first Teaser Trailer featuring Gameplay
Znów dostaniemy przygodówkę 2,5D, czy (jak chcą nazywać to twórcy) tam nawet 2,9D. Slogan wziął się stąd, że chociaż poruszamy się po trójwymiarowych planszach jedynie w dwóch wymiarach, te składać się będą z kilku planów. Podczas niektórych czynności bohater będzie przemieszczał się także wgłąb. Okazuje się też, że premiera gry nie jest aż tak odległa jak mogłoby się wydawać. Na początku mówiło się o 2020 roku, a trailer precyzuje, że będą to raczej pierwsze miesiące nowego roku.
Krzysztof Kempski