Od słabizny do prestiżowych nagród - Bloober Team z Paszportem Polityki
Wszystko dzięki V Rzeczpospolitej Cyberpunkowej.
10.01.2018 11:48
25. edycja Paszportów Polityki dobiegła końca. Przypominamy, że we wciąż młodziutkiej kategorii "Kultura cyfrowa" nominowanymi byli Acid Wizard Studios (Darkwood), Wojciech Pazdur z The Farm 51 (Get Even) oraz Mateusz Lenart, Andrzej Mądrzak i Wojciech Piejko z Bloober Team (Observer).
[ttpost url="https://twitter.com/palo_pl/status/938103059045126144?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fpolygamia.pl%2Ftworcy-gier-znowu-z-nominacjami-do-paszportow-polityki%2F"]
Przyznacie chyba, że nominacje były bardzo trafione i każde zwycięstwo ucieszyłoby w podobnym stopniu. 2017 był mocnym rokiem, również dla polskiej branży. Jury ostatecznie wybrało ekipę stojącą za Observerem.
Ano, trudno w naszej branży być ambitnym i jednocześnie tworzyć gry AAA zarabiające pieniądze. Jeszcze trudniej pewnie przekonać wszystkich, że jest się dobrym studiem po tym, jak zaserwowało się światu Basement Crawla. A tu proszę - najpierw świetne Layers of Fear, teraz równie dobry Observer i w efekcie jak najbardziej zasłużony Paszport Polityki.
To też prawda i aż dziwne, że Polityka nie podkreśliła bardziej tego aspektu kulturotechu - czyli łączenia nowoczesnych technologii z promowaniem naszej kultury; w tym wypadku całkiem dosłownie, bo przez ukazanie cyberpunkowej, krakowskiej dzielnicy. Potrzebujemy więcej tytułów reprezentujących nasze dziedzictwo, a Observer może być jednym z tych przecierających szlak. Zresztą choćby razem z Darkwoodem, który doczekał się nominacji i zręcznie wpisywał horror w polską wieś.
Ostatnim elementem, na jaki zwraca uwagę Polityka są "niekonwencjonalne zabiegi marketingowe", czyli przede wszystkim promowanie gry Rutgerem Hauerem, który wcielił się w głównego bohatera Observera, a jednocześnie znany jest przecież z kultowej roli androida Roya w "Blade Runnerze".
Przypominamy, że w zeszłym roku Paszport Polityki w kategorii "Kultura cyfrowa" otrzymał Michał Staniszewski ze Studia Plastic za Bounda na PS4 (i PS VR). Tutaj możecie przeczytać naszą rozmowę z deweloperem. Trzymamy kciuki, żeby i w tym roku nie było żadnego problemu z nominowaniem ambitnych, polskich gier. Z takimi tytułami jak Frostpunk czy Agony na horyzoncie, jestem o to raczej spokojny.
Patryk Fijałkowski