Nowości ze świata gier

Matrix Games, znany producent gier strategicznych, ujawnił swój nowy tytuł - „World At War”, strategię turową pozwalającą na ponowne rozegranie II wojny światowej. W „Traps of Darkness” studia Strategy First weźmiemy udział w walce dobra ze złem, ale tym razem po stronie sił ciemności.

marcindmjqtx

26.02.2004 | aktual.: 08.01.2016 12:53

Matrix Games, znany producent gier strategicznych, ujawnił swój nowy tytuł - „World At War”, strategię turową pozwalającą na ponowne rozegranie II wojny światowej. W „Traps of Darkness” studia Strategy First weźmiemy udział w walce dobra ze złem, ale tym razem po stronie sił ciemności.

G:KOREKTAwkladkikomputer Basias Nowości ze świata gier

Świat w objęciach wojny

Matrix Games, znany producent gier strategicznych, ujawnił swój nowy tytuł - „World At War”, strategię turową pozwalającą na ponowne rozegranie II wojny światowej. Akcja toczy się w globalnej skali - dysponujemy całymi armiami i flotami, a nie poszczególnymi dywizjami. Będzie można grać jedną z pięciu stron konfliktu, a na uproszczonej mapie zostanie zaznaczonych 38 krajów.

Po stronie ciemności

„Traps of Darkness”, nowa gra zręcznościowa, której premierę w Stanach Zjednoczonych przygotowuje właśnie Strategy First, odwróci standardowy scenariusz gier komputerowych - tym razem weźmiemy udział w walce dobra ze złem po stronie sił ciemności. Gracz wcieli się w jednego z siedmiu demonów-pomocników wielkiego arcydemona, który opracował pewny plan zwycięstwa nad siłami dobra. Arcydemon został jednak uwięziony. Naszym zadaniem będzie dopomożenie mu w zniszczeniu ludzkości. Odwracająca konwencje gatunku gra (ze sporą dozą humoru, jak obiecują producenci) ma ukazać się na amerykańskim rynku w kwietniu.

Dozwolone od lat 18?

Renomowane czasopismo medyczne Journal of the American Medical Association (JAMA) opublikowało rezultaty badania, z którego wynika, że w grach komputerowych bardzo często oceny poziomu tzw. niepożądanych treści - takich jak nagość i seks, wyobrażenia tytoniu i alkoholu - są zaniżane. Dwóch naukowców sprawdziło pod tym kątem opakowania 396 dostępnych powszechnie w sprzedaży gier, oznaczonych na pudełku symbolem z literą „T” (od ang. teen - nastolatek). Oznaczenia na 94 proc. tych gier informowały, że zawierają one przemoc, 15 proc. - nagość lub seks i 2 proc- wyobrażenia alkoholu lub narkotyków. Z 81 wybranych losowo przez badaczy tytułów aż 98 proc. pokazywało przemoc (42 proc. - krew), 27 proc. - nagość lub seks, i w 15 proc. można było zobaczyć „używanie niepożądanych substancji”. Wszystkie nie tylko oznaczone były „dopuszczalne dla nastolatków” - w przypadku większości z nich na pudełkach nie można było znaleźć pełnej informacji o ich zawartości.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.