Jak donosi Eurogamer.net, na przeznaczonej dla partnerów wewnętrznej stronie internetowej Sony pojawiła się nowa wersja dokumentacji developerskiej. Znalazła się w niej informacja o nowych zasadach certyfikacji, czyli procesu, w którym producent konsoli zatwierdza grę do wydania na swojej platformie.
Pojawił się w niej ustęp, według którego wszystkie gry przesłane do certyfikacji po 13 lipca muszą być kompatybilne z PlayStatation 5. Oznacza to, że wszystkie tytuły na PS4 przesłane do akceptacji Sony po tej dacie będą musiały koniecznie działać również na nowej konsoli producenta.
Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5
Wszystko to oczywiście w ramach zapewnienia jak najszerszej wstecznej kompatybilności PS5. Sony chce zadbać o to, by jak najwięcej tytułów z ich aktualnej konsoli działało na next-genie i o ile w przypadku tytułów już wydanych wymaga to dodatkowej pracy, o tyle w przypadku przyszłych - praca ma być wykonywana od razu.
Jeżeli zaś chodzi o szczegóły techniczne, to Sony informuje, że będzie się kontaktować bezpośrednio z poszczególnymi developerami, by poinformować ich o krokach koniecznych do zapewnienia kompatybilności.
W artykule znalazła się również informacja o tym, że niezależnie od tych wytycznych dwie największe premiery na PS4 w tym roku - Ghost of Tsushima i The Last of Us: Part 2 - również zadziałają na PS5.
Dominik Gąska