Nowa gra twórców Gone Home nie ukaże się zgodnie z planem

Termin wydania gry Tacoma, nowej produkcji studia Fullbright, przesunięto z obecnego na przyszły rok. Powody tej decyzji wydają się jednak potwierdzać, że twórcy Gone Home wiedzą, co robią.

Nowa gra twórców Gone Home nie ukaże się zgodnie z planem

Tacoma to tocząca się na opuszczonej stacji kosmicznej gra science fiction, która dotychczas wydawała się bardzo naturalną następczynią Gone Home. Wbrew powierzchownym różnicom wszystko wydawało się tu podobne - bohaterka, opuszczone miejsce i historia, którą trzeba odkryć samodzielnie badając pozostawione przez ludzi strzępki informacji.

A jednak, jak teraz zaznacza Fullbright, sposób, w jaki odkrywało się będzie historię Tacomy ma być diametralnie inny od tego, co znamy z Gone Home. Studio potrzebuje z tego powodu dodatkowego czasu na dopracowanie rozgrywki. Tacoma ukazać ma się więc na wiosnę 2017.

Brzmi to tak, jakby twórcy pod koniec prac nad swoją grą zdecydowali się na istotną zmianę fundamentalnych zasad, którymi się rządzi. I wydaje się, że Fullbright jest świadome, że taka zmiana jest Tacomie zwyczajnie potrzebna.

Tacoma Gameplay Trailer at E3 2015 - Tacoma Trailer

Kiedy członkowie Fullbright wyrabiali sobie swój unikatowy styl pracując nad Minerva’s Den (dodatkiem do Bioshocka 2) czy wspomnianym Gone Home, taki sposób opowiadania historii był jeszcze czymś świeżym i oryginalnym. Teraz jednak na rynek zdają się wychodzić kolejne i kolejne „symulatory chodzenia” (przyjmijmy to jako określenie niepejoratywne i nie zastanawiajmy się nad sensownością zarzutów, podnoszonych często przeciwko temu „gatunkowi” - nie czas i miejsce tu na to).

Potrzeba więc jakiegoś nowego pomysłu, by wyróżnić się z ich zatrzęsienia. Dopiero co na rynek trafił Firewatch, często nazywany duchowym następcą Gone Home, mamy obsypane nominacjami BAFTA Everybody’s Gone to the Rapture, czy inspirowane twórczością P.K. Dicka Californium. Do czasu premiery Tacomy tego typu gier będzie jeszcze więcej. Cała głowa twórców w tym, by po raz kolejny wyznaczyć trendy na najbliższe lata, zamiast kopiować popularne rozwiązania.

[Źródło: Eurogamer]

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.