Niecałe 5% amerykańskich wydatków na rozrywkę przypada na gry wideo
Nielsen postanowił zbadać jak rozkładają się akcenty w amerykańskich wydatkach na rozrywkę. W tym celu przeprowadzono badania sondażowe w trzech tys. tamtejszych gospodarstw domowych. Gry wideo zgarnęły niemal 5% wszystkich wydatków przeznaczanych na rozrywkę. Mogłoby się wydawać, że to mało, ale jeśli spojrzymy z czym rywalizowały, to wnioski stają się nieco inne.
23.02.2010 | aktual.: 13.01.2016 16:05
Rozrywka okazała się bowiem bardzo szeroką kategorią. Gry musiały ustąpić pola takim aktywnościom jak: wyjścia (np. na obiad), oglądanie TV, hobby, koncerty itp., kino i wreszcie telefony komórkowe. Jakby nie patrzeć, zjeść coś wychodzi czasem każdy, z telewizją jest podobnie, ale jeśli pod hobby nie można podciągnąć gier wideo to jest to nieco dziwne.
Wśród kategorii wyróżnionej jako "aktywni nabywcy" gier wideo, udział wydatków na gry w ogólnym budżecie rozrywkowym wzrasta z 4,9 do 9,3%. Grupa ta wydaje mniej niż reszta na prasę drukowaną, ale chętniej wypożycza i kupuje filmy, a także chętniej uprawia sport.
Więcej ciekawostek nt zachowań ekonomicznych amerykańskich graczy powinniśmy poznać w marcu, kiedy to Nielsen opublikuje raport pt. 360° Gaming Report: United States Market.
[via GamePolitics]