Nie wiemy czym jest P7, ale wiemy, że Remedy tworzy to również na PS4

Nie wiemy czym jest P7, ale wiemy, że Remedy tworzy to również na PS4
11.04.2017 12:18
Nie wiemy czym jest P7, ale wiemy, że Remedy tworzy to również na PS4
Maciej Kowalik
Maciej Kowalik

Autorzy Quantum Break zamykają rok fiskalny z przytupem, choć chyba nie wyciągną z kapelusza nic wyjątkowego na premierę Scorpio.

Samo Quantum Break światem nie zatrzęsło, a zebrane w recenzjach oceny mogą rozczarowywać graczy, którzy przez długi czas widzieli w grze zbawcę Xboksa One. Mi akurat się podobała, choć biorąc pod uwagę sytuację konsoli Microsoftu, też spodziewałem się więcej. Ale premiera Quantum Break rozpędziła wyniki finansowe firmy, która zakończyła rok fiskalny ze wzrostem przychodów aż o blisko 20% względem roku poprzedniego.

Co dalej? Wiemy, że Remedy pracuje obecnie nad dwoma projektami. Jeden nie jest tajemnicą, to kampania singleplayer do koreańskiej strzelanki CrossFire 2. My możemy jej nie znać, ale 650 milionów zarejestrowanych graczy i ponad miliard dolarów rocznego przychodu gry pozwala domniemywać, że Remedy załapało się na intratny kontrakt.

Dla nas na pewno ciekawszym projektem jest druga gra, nad którą pracują Finowie. O projekcie P7 wiemy póki co, że na pewno nie jest kolejną częścią Alana Wake'a. I, że najprawdopodobniej będzie krokiem na nowe dla studia terytorium - kooperacji. I oby na niej się zatrzymało, bo - tak jak Paweł w podlinkowanym artykule - bardzo posmutniałbym, gdyby Remedy odwróciło się od ciekawych fabuł na rzecz klasycznego, stawiającego na rywalizację multiplayera.

Quantum Break Gameplay Trailer - New Quantum Break Trailer Gamescom 2015

Dziś dowiedzieliśmy się o grze kolejnej rzeczy - trafi również na PS4.

Northlight to rzecz jasna autorski silnik Remedy, dzięki któremu Quantum Break potrafiło zaoferować spektakularne starcia, których widowiskowość podbijały moce Jacka i cały ten temporalny bajzel dookoła. Niestety, Xboksowi One nie starczyło pary i developer musiał uciekać się do obniżenia jakości grafiki i kilku sztuczek, by gra odpowiednio działała. Wersja na PC wyglądała dużo lepiej, pokazując potencjał drzemiący w silniku.

Ta zapowiedź Remedy zdaje się przekreślać nadzieje na to, że w roku premiery Xboksa Scorpio studio wyciągnie z rękawa jakiegoś asa dla nowej konsoli. A po sugestiach, że Scorpio będzie faktycznym następcą Xboksa One, a nie tylko ulepszeniem jak PS4 Pro, na pewno niektórzy na to liczyli.

[ttpost url="https://twitter.com/RiotRMD/status/773767127421558784?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fwccftech.com%2Fremedy-ps4-pro-not-sequel-xbox-scorpio%2F"]

Northlight działający na PS4 może być też częścią większej strategii firmy. Remedy nie należy do najbardziej "płodnych ekip". The Fall of Max Payne trafił na rynek w 2003 roku, Alan Wake 7 lat później, po drodze do zeszłorocznego Quantum Break, było jeszcze Alan Wake's American Nightmare, bo remaku Death Rally czy gry mobilnej pozwolę sobie nie liczyć. W takim tempie produkcyjnym Northlight mogłoby się szybko zestarzeć.

Dodanie obsługi najpopularniejszej konsoli na rynku ułatwi ewentualne licencjonowanie technologii innym developerom, tworzącym na oba sprzęty. Jeśli Remedy zapragnie zamortyzować nieco koszty jej opracowywania.

Maciej Kowalik

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)