New York Times wieszczy koniec świata dla twórców gier

W troszkę przydługim artykule New York Times przedstawia nam wizję branży, która pomimo ciągłego wzrostu boryka się z coraz większymi problemami. Chodzi o rosnące koszty produkcji gier, które zwracają się jedynie w przypadku trafienia na hit. Ostatnie przykłady takiej sytuacji to z pewnością Dead Space oraz Mirror's Edge, z których wyników nie było zbytnio zadowolone Electronic Arts.

Obrazek
marcindmjqtx

Do tego dochodzi problem wydłużonego cyklu produkcyjnego jednego tytułu, zwiększone koszty produkcji (z 10 do 25 milionów) oraz zbyt mała liczba konsol na rynku. Twórcy po prostu nie mogą narzucić na tyle wysokiej ceny by zrefundować sobie koszty produkcji, a przy  60$ za sztukę liczba sprzedanych egzemplarzy jest po prostu zbyt mała by wyjść na plus. Wydawcy muszą liczyć, że trafią na potencjalny hit, który pokryje straty z produkcji kilku tytułów, jednakże z tym również jest trudno. Przykład jaki podał Reggie Fils-Aime to gry na Wii, które muszą osiągnąć milion sztuk by uznać je za rynkowy sukces, niestety według NPD ten pułap przekroczyło dotychczas raptem 16 tytułów z prawie 500, w tym 9 od samego Nintendo. Oczywiście dane dotyczą tylko Ameryki, więc sytuacja nie jest taka tragiczna, ale analitycy twierdzą, że średnia sprzedanych egzemplarzy to raptem 150 tysięcy.

Co ciekawe New York Times mówi, że groźniejsze dla rynku są telefony komórkowe i gry na nie oraz te tytuły, które wychodzą w cyfrowej dystrybucji. Po prostu ceny tych produkcji są sporo niższe więc gracze z łatwością po nie sięgają, bo nie czują takiego obciążenia kieszeni, gdy wydają 5-10 dolarów. Może w imię zasady: nie możesz go pokonać, to się do niego przyłącz, większość wydawców zaczyna coraz silniej wspierać cyfrową dystrybucję. Ostatnie przykłady to powrót: Call of Duty, Battlefielda 1943 czy też Maxa Payne'a. Inni sugerują, że rozwiązaniem będzie model reklamowy, w którym płacić za gry będą reklamodawcy, a my jako gracze będziemy mieli wybór opłacenia pełnej sumy lub grania z reklamami. No i jest jeszcze kwestia utrzymywania się z wirtualnych dodatków takich jak rzeczy do odblokowania itd. Pomysłów jest sporo i jeśli macie za dużo czasu wolnego to polecam zajrzeć na stronę NYT i przeczytać całość.

Obrazek

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne