Need for Speed: Road Challenge

Każda kolejna część gry „Need for Speed” wyznacza nowe standardy w dziedzinie samochodowych symulatorów. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej, czwartej już edycji.

marcindmjqtx

18.11.2003 | aktual.: 08.01.2016 12:56

Need for Speed: Road Challenge

Marcin Kaczmarczyk

Każda kolejna część gry „Need for Speed” wyznacza nowe standardy w dziedzinie samochodowych symulatorów. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej, czwartej już edycji.

Nie sprawia zawodu żelazny punkt programu - unikatowa lista samochodów, którymi można pojeździć. Mamy do dyspozycji 18 najbardziej pożądanych pojazdów świata. Jest m.in. roadster Mercedesa SLK oraz podobny model BMW M3. Jest Porsche Carrera i McLaren F1 GTR. Niektóre z samochodów dostępne są w wersji kabriolet, a wszystkie mogą przejść dodatkowy tuning hamulców, silnika i zawieszenia. Dzięki niemu możemy być pewni, że przynajmniej na ekranie komputera będziemy poruszać się najbardziej wyjątkowym autem na świecie.

Kolejna wielka zaleta to różne typy wyścigów do wyboru. Ściganie się z innymi samochodami sportowymi po pustej drodze jest może i intrygujące, ale bez porównania ciekawiej jest spróbować szczęścia, uciekając policji przez zatłoczone miasto - co poznaliśmy już w poprzedniej wersji - lub wystartować w wyścigu, w którym gra się o najwyższą stawkę. Jest nią - w wypadku przegranej - utrata naszego wymarzonego auta. Trudno o lepszą motywację.

„Need for Speed” nadal zadziwia starannie opracowaną grafiką. W nowej wersji zadbano bardziej o wygląd wnętrza samochodów - np. podświetlona deska rozdzielcza w nocy wygląda „jak żywa”. Naturalnie wszystkich tych ozdobników nie da się zobaczyć bez komputera z akceleratorem grafiki trójwymiarowej.

W czwartej części „Need for Speed” udało się nieco poprawić naczelną wadę całej serii - dość mizerny realizm symulacji. Mimo iż zasiadaliśmy za kierownicą sportowego samochodu, jechało się nam jak polonezem na wycieczkę za miasto: stabilnie, nie za szybko i z mnóstwem miejsca na wychodzenie z poślizgów. Teraz to się zmieniło. Co prawda samochody nadal prowadzi się miło i przyjemnie, ale ponieważ wprowadzono „realistyczny model systemu imitującego uszkodzenia”, musimy już bardziej uważać. Jeśli nie będziemy unikać kolizji, to nasz lśniący na starcie samochód dojedzie do mety - o ile w ogóle mu się to uda - jako dymiący wrak. Po drodze zobaczymy, jak gnie się blacha w naszym pojeździe, jak „gubimy” reflektory i szyby. A że z niektórymi uszkodzeniami jeździ się zdecydowanie wolniej - warto zachować rozwagę za kółkiem...

Need for Speed: Road Challenge Producent: Electronic Arts Minimalne wymagania: PC Pentium 200, 32 MB RAM, CD-ROM x4, SVGA 2 MB, Windows 95

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.