Nadchodzi Monopoly i karcianka z Heroes of Might & Magic III
Całkowicie niezależnie od siebie fani Heroesów z Polski i Ukrainy zabrali się za bardzo ciekawe projekty. Oczywiście, niestety, wszystkie muszą zachować nieoficjalny status. A przynajmniej na razie.
12.05.2021 16:02
Przekonał się o tym twórca obiecującego "Heroes III comic adventures", który zaczął tworzyć komiksy dla fanów i w którymś momencie poprosił o wsparcie na Patronite. Po nawiązaniu kontaktu z Ubisoftem dowiedział się, że rysunki może nadal robić, ale "bez rozwijania komercyjnego i czerpania z tego żadnych zysków".
Dlatego też fanowska twórczość toczy się gdzieś na uboczu, po cichu - na facebookowych grupkach, discordach i forach. I raczej tak, by nie zwracać uwagę prawników.
Dragon Valley Heroes
I tak swoją karciankę, stylistycznie bliźniaczo podobną do "Heroes of Might & Magic 3", rozwija trójka znajomych z Ukrainy. Projekt nazywa się "Dragon Valley Heroes".
Jak mówi Polygamii ekipa, tworzą karciankę od trzech lat, ale dopiero w ostatnim roku znaleźli grafika, który stworzył zadowalające ich rysunki.
- Gra składa się dwóch etapów. Pierwsza - to etap przygody. Gracze zbierają karty z mapy przygód, zdobywają złoto, doświadczenie i inne rzeczy. W drugim etapie dochodzi do bitwy między graczami - wyjaśniaja twórcy. W ciągu gry ma dojść do 2-3 starć herosów i ich armii, jednak przegrana lub ucieczka z pola bitwy nie będzie wiązała się z przegraną.
Jak czytamy na Instagramie, 95 proc. gry gotowe, wydanie "Dragon Valley Heroes" nastąpi wkrótce, a grę Ukraińcy tworzą "dla siebie i innych fanów". Dowiadujemy się też, że angielska wersja również jest w planach.
Heroes of Might & Magic 3 jako planszówka
Z kolei w Polsce powstaje ciekawa wariacja na temat "Monopoly" (aczkolwiek działająca na zasadach "Eurobusinessu", czyli polskiego klona tej gry) i "Magii i miecza". Ale nie jest to osobna gra, a projekt ze Steam Workshop. Do jego odpalenia potrzeba gry "Tabletop Simulator", a i wypada też mieć oryginał "Heroes of Might & Magic 3".
Pozornie to gra o chodzeniu dookoła planszy, kupowaniu nieruchomości i unikaniu wizyt w więzieniu czy cudzych hotelach. Ale jak widać, mamy planszę podzieloną na dwa obszary - wewnętrzny i zewnętrzny. I tu potrzebne jest kilka słów od autora.
- Pierwsza myśl była taka, że do nowego obszaru dostaniesz się portalem, ale ostatecznie wyszły z tego podziemia. Chcę tam zrobić taką strefę, w której będą wielkie nagrody, ale też możliwe do poniesienia straty.
Kolejna rzecz to obszary z rezydencjami. Otóż tu "hirołsowe Monopoly" pójdzie w stronę bliższą gry. W planach jest rekrutacja jednostek, walka między bohaterami na tych samych polach i przejmowanie miast. "Dzięki temu gracz miałby możliwość albo zapłacić za postój, albo spróbować odebrać zamek".
Gra jest już dostępna w wersji beta, ale autor, póki co, chce zachować ją dla wąskiej grupy fanów, stąd też nie podajemy tytułu i bezpośredniego linku. Więcej informacji można znaleźć na Facebooku na grupie "Hirawka".
Po beta-testach autor ma w planach przeniesienie całości na silnik Unity i próbę zagadania z Ubisoftem, a później chce wydać całą produkcję w wersji drukowanej.
Zobacz także
Trzymamy kciuki za wszystkie projekty!