Może Square Enix nie chce IO Interactive, ale People Can Fly przygarnia chętnie
Warszawski deweloper zrobi dla wydawcy „nowy tytuł AAA”.
01.06.2017 | aktual.: 01.06.2017 18:08
Kiedy Square Enix postanowiło rozstać się z IO Interactive, przyszłość kolejnych odsłon Hitmana stanęła pod znakiem zapytania. Co prawda niekoniecznie musi się ona rysować w czarnych barwach, bo ponoć wydawca chętnie odda nie tylko dewelopera, ale też markę z Agentem 47 na czele. Krążą nawet pogłoski, że trwają już zaawansowane negocjacje w tej sprawie, więc kto wie, może drugi sezon jednak powstanie.
Fakt, że Square pozbywa się jednego studia nie oznacza jednak, że nie zamierza inwestować w nowe. Dziś spółka poinformowała w komunikacie, że nawiązała współpracę z warszawskim People Can Fly. Jej owocem ma być nowy tytuł AAA na pecety i konsole. Szef studia, Sebastian Wojciechowski, o nowym partnerstwie mówi tak:
Na razie nie wiemy, o jakiej grze mowa. Marka Bulletstorm należy co prawda do PCF-u, ale słowa o nowym projekcie sugerują, że raczej nie ma co liczyć na sequel. Mało mówi też strona dewelopera, która została zalana nowymi ogłoszeniami o pracę. Jedno z nich, dotyczące projektanta poziomów, mówi tylko o „pasji do strzelanek z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby”.
No właśnie, równie zastanawiające jest, że mimo udanego remastera jakim okazał się Bulletstorm: Full Clip Edition, Gearbox nie zdecydował się kontynuować współpracy z Polakami. Chociaż odświeżona wersja mogła nie sprzedać się w takim nakładzie, by usprawiedliwić prace nad sequelem. Zresztą nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie tak było - gra nie dość, że była droga, to współpraca z G2A raczej nie przyczyniła się do pozytywnego PR-u. O tym, że losy dwójki uzależnione są od sukcesu remastera mówił Vincent Slaven z Gearbox Publishing w wywiadzie dla serwisu DualShockers:
Cóż, jak już wspominałem, sequel jest mało prawdopodobny, a na więcej informacji o nowej grze będziemy musieli trochę poczekać, bo Square potwierdziło, że nie zostanie ona uwzględniona w liście produkcji prezentowanych na tegorocznym E3.
Bartosz Stodolny