Zmien skórke
Logo Polygamii

Drugi sezon Hitmana pod znakiem zapytania. Square Enix pozbywa się IO Interactive

Jacyś chętni na kupno?

Wydawało się, że wszystko gra. Pomimo problemów na starcie, eksperyment z epizodyczną formą Hitmana okazał się strzałem w dziesiątkę, a Duńczycy otwarcie mówili już o kolejnym sezonie przygód Agenta 47. Miał powstawać w otwartym pod koniec ubiegłego roku nowym biurze, któremu towarzyszyło nawet odświeżenie loga. Ba, co tam drugi sezon…

Na początku roku rozpoczęli też proces rekrutacji do nowego projektu – zupełnie nowego IP, napędzanego Unreal Engine. O tym, że wymyślać marki potrafią świadczy nie tylko Hitman ale też Kane & Lynch czy Freedom Fighters.

Tymczasem teraz przyszłość studia i jego projektów stanęła pod znakiem zapytania. IO Interactive zostało własnością Square Enix, gdy firma kupowała Eidos w 2009 roku. Teraz ich drogi się rozchodzą… jeśli pójdzie dobrze. Skierowany do inwestorów komunikat jest bardzo lakoniczny, ale wynika z niego, że tworzone przez duńskie studio gry nie są kluczowym elementem przyszłości, jaką widzi przed sobą wydawca.

By zmaksymalizować zadowolenie graczy i potencjał rynkowy zamierzamy skupić nasze zasoby i energię na kluczowych markach i studiach. W rezultacie firma ze smutkiem zdecydowała wycofać się z działalności IO Interactive.

Obecnie Square Enix prowadzi negocjacje z potencjalnymi kupcami, ale jednocześnie ostrzega, że nie daje żadnej gwarancji, że przyniosą one sukces. Nie dodaje, co czeka developera w razie jego braku, ale wydaje się oczywiste, że będzie to oznaczać koniec autorów Hitmana.

Wydawca poinformował inwestorów, że koszt rozstania z developerem wyniesie 43 miliony dolarów. Eurogamer spekuluje, że tak wysoka kwota może oznaczać, że drugi sezon Hitmana wylądował w koszu.

Cytowane jako powód decyzji skupienie się na kluczowych markach musi być dla Duńczyków tym boleśniejsze, że Square Enix zanotowało właśnie rekordowy rok jeśli idzie o sprzedaż i przychody. Głównie za sprawą Final Fantasy XV i premiery Rise of the Tomb Raider na PS4. Oraz dzięki grom mobilnym, z których firma wymienia Final Fantasy Brave Exvius, Hoshi No Dragon Quest, Dragon Quest Monsters Super Light i Kingdom Hearts Union X. W porównaniu do poprzedniego roku fiskalnego sprzedaż wzrosła o 20%, a dochód operacyjny o 20,3%.

Square Enix nie widzi w swoich planach miejsca dla IO Interactive, co oczywiście musi smucić fanów Hitmana. Ale pamiętajmy, że te plany to – oprócz nowego Tomb Raidera – pewnie gry tworzone dzięki umowie z Marvelem. Przypomnę, że Deus Ex: Rozłam Ludzkości oczekiwań nie spełnił i seria prędko nie doczeka się kontynuacji.

IO Interactive nie komentuje jeszcze sprawy.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

4
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
2 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
AntoniNasObroni
Użytkownik

Tego właśnie się spodziewałem po epizodycznym wydawaniu gry. Pieniądze się skończyły bo nie tak popularne jak przewidywali i drugi sezon do kosza. A ludzie lubią robić z siebie idiotów i kupować obiecanki. Macie 6 leveli i se grajcie XD. Ludzie! Zastanówcie się najpierw zanim zapłacicie za grę i nie kupujcie niekompletnych gier to się wydawcom odechce. Ale ułomnych na umyśle konsumentów niestety mamy większość jak się wydaje. Nie pomagają też pozytywne recenzje które nie powinny mieć miejsca skoro gra jest niekompletna!

borek921
Użytkownik

Z calym szacunkiem, ale prawisz głupoty. HITMAN to prawdopodobnie najlepiej dostarczona epizodyczna gra jaka wyszla do tej pory (mowie o normalnych grach, a nie walking symulatorach).

Te “6 leveli”, w ktore mam “se grac XD” zapewnilo mi ponad 600 godzin zabawy, i nadal zapewnia wiecej, wiec dziekuje bardzo, “se pogram XD” z wielka przyjemnoscia.

znubi
Użytkownik

to polecam ci phantom paina. ponad 100 pobocznych misji, gdzie tak na prawde jest ich tylko kilka rodzajow. naraz na mapie masz moze z 5 takich misji dopasowanych do poszczegolnego regionu a jak gra nie dobierze ci jeszcze nie ukonczonej pobocznej misji to po prostu daje taka, ktora juz ukonczyles. po ukonczeniu tych 5-6 zadan wracasz do bazy i lecisz do angoli/afganistanu jeszcze raz by wylosowaly sie kolejne misje, podziwiajac nieskipowalne cutscenki gdy lecisz helikopterem. mozesz sobie w te misje grac w nieskonczonosc zbierajac glupie punkciki i jeszcze masz te zabawy z FOBami. marnowanie czasu podobne do grindowania paru mapek… Czytaj więcej »

madoc
Użytkownik

Ja bym właściwie ich kupił i kazał robić Freedom Fighters 2.