Ministerstwo Kultury rozdało ponad milion złotych na projekty związane z grami wideo

Ministerstwo Kultury rozdało ponad milion złotych na projekty związane z grami wideo

Ministerstwo Kultury rozdało ponad milion złotych na projekty związane z grami wideo
Bartosz Stodolny
03.03.2017 13:34

I w odróżnieniu od tych wszystkich „innowacji”, tutaj parę projektów faktycznie ma szanse wypromować polskie gry.

1 marca Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło wyniki konkursu w ramach programu dofinansowania rozwoju sektorów kreatywnych. Poza branżami filmową i muzyczną, spore pieniądze dostały też projekty związane z grami wideo.

200 tysięcy złotych przypadło fundacji Indie Games Polska na stworzenie „Centrum kompetencji oraz zarządzania projektami edukacyjnymi i promocyjnymi dla sektora niezależnych twórców gier wideo”. Fundacja otrzymała też 90 tysięcy złotych na promocję rodzimych twórców w czasie imprezy PAX West, która odbędzie się we wrześniu w Seattle.

Taką samą kwotę – 90 tysięcy złotych – otrzymało cdp.pl, które sfinansuje z niej promocję Klabatera na PAX i Gamescomie. Z kolei Jędrzej Marszałkowski dostał łącznie prawie 160 tysięcy złotych na organizację polskich stoisk na Gamescomie i Tokyo Games Show oraz blok wykładów na Games Industry Conference. A ponad 50 tysięcy złotych na międzynarodową promocję swoich gier otrzymał krakowski Teyon, twórcy Rambo: The Video Game. Państwo dorzuci się też do Pixel Heaven.

Oczywiście nie mogło zabraknąć dofinansowania samego robienia gier, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, kto nad czym pracuje. Na przykład Teyon tworzy tytuł na wirtulaną rzeczywistość – Zagubiony w przestworzach ma być przedstawicielem gatunku FPX (First Person Experience) a firma dostała na niego 35 tysięcy złotych.

A Anshar Studios przymierza się do gry na podstawie stworzonego przez Marcina Przybyłka świata Gamedec, Carbon Studio od Alice VR nie poddaje się i nadal tworzy na gogle – tym razem grę o wymownym tytule Hussarion. Natomiast twórcy Lichtspeera, studio Lichthund, przesiadają się z psychodelicznych „defence’ów” na survivale. I to takie, w których znajdą się elementy „tradycji i kultury ludowej XIX-wiecznej Polski”.

Lichtspeer - Launch Trailer (PC/PS4)

Z dostępnego na stronie Ministerstwa dokumentu wynika też, że nad własną grą pracuje cdp.pl. Firma otrzymała wsparcie w wysokości 35 tysięcy złotych na Tawernę, będącą symulatorem budowy i zarządzania średniowieczną gospodą. Poprosiliśmy cdp.pl o komentarz w tej sprawie i podzielimy się nim z wami, jak tylko otrzymamy odpowiedź.

I takie dotowanie naszej branży rozumiem. Jeśli już przeznaczane na produkcję gier, pieniądze trafiają do – w większości przypadków – małych deweloperów. Ale co ważniejsze, zamiast wydawać publiczne pieniądze na kolejne „Projektory numerycznie dezintegrowalnych konglomeratów generowanych proceduralnie” i inne bareizmy, postanowiono przekazać pieniądze na promocję naszych gier na największych imprezach na świecie.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)