Microsoft nie wyklucza wzrostu cen gier

"Tworzenie gier jest coraz droższe" - zwraca uwagę przedstawiciel Microsoftu. Wydaje się, że to właśnie producent Xboksa Series X najbardziej skorzystałby na ewentualnych podwyżkach.

xbox
xbox
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Adam Bednarek

18.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 10:41

Spokojnie, na razie to nic pewnego. Microsoft póki co uważnie obserwuje rynek. Tim Stuart, dyrektor finansowy Xboksa, w trakcie Jefferies Interactive Entertainment przyznał jednak, że ceny gier od dawna nie wzrosły. 

Co innego ich produkcja. Dlatego dyrektora finansowego Xboksa nie dziwi fakt, że dyskusja na temat większych cen pojawiła się przy okazji debiutu nowej generacji. 

Jakie jest stanowisko Microsoftu na tę chwilę? Jeśli więcej wydawców pójdzie drogą 2K, to Microsoft też nie będzie miał wyjścia. 

Oczywiście dla Microsoftu rosnące ceny gier wydają się być korzystną sytuacją. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: Game Pass. 

Firma z Redmond obecnie nie zarabia pieniędzy na Game Passie, do czego przyznał się w lipcu 2020 szef marketingu marki Xbox, Aaron Greenberg. Jak jednak można wywnioskować – jest to długoterminowa inicjatywa. W końcu Microsoft osiągnie taką liczbę subskrybentów, która sprawi, że usługa wreszcie stanie się dochodowa dla firmy. Takiego zdania jest m.in. znany w temacie ekspert, Brad Sams. Jason Schreier uważa, że tym progiem opłacalności będzie około 60 milionów abonentów Game Passa

Logicznym jest, że im droższe ceny gier, tym więcej osób będzie kierowało się w stronę płatnych abonamentów, które są wręcz skandalicznie tanie. 

Jak pisał Kuba, "w nowej rzeczywistości, w której gry będą niejednokrotnie kosztować 360 złotych, dostęp do wysokobudżetowych nowości za 40 zł/miesiąc może stać się na wagę złota". I Microsoftowi zdaje się na tym szczególnie zależeć.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.