Microsoft inwestuje w Polsce. Na stole 200 mln zł
Microsoft nawiązuje współpracę z polskim People Can Fly. W wyniku tej kooperacji ma powstać duża gra AAA, ukryta pod kodową nazwą "Project Maverick". Gigant z Redmond chce przeznaczyć na ten cel dziesiątki milionów dolarów.
People Can Fly to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich deweloperów, który konsekwentnie wyrabia swoją markę na arenie międzynarodowej. Do najważniejszych produkcji People Can Fly zaliczyć możemy pierwsze odsłony Painkillera czy Bulletstorm. Zespołowi nie jest obca współpraca z "gigantami branży".
I oto kolejny liczący się wydawca dostrzegł poczynania naszego rodzimego dewelopera i postanowił nawiązać współpracę – nie kto inny jak Microsoft zleca People Can Fly Group opracowanie wysokobudżetowej gry. Wydawca przeznaczy na ten cel od 30 do 50 mln dolarów amerykańskich.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Projekt Maverick"
People Can Fly ma już na swoim koncie współpracę z Microsoftem. Przypomnijmy, że w 2013 r. światło dzienne ujrzał Gears of War: Judgment. Teraz dowiadujemy się o kolejnej produkcji, czyli tajemniczym "Projekcie Maverick". Tajemniczym, bo oprócz kodowej nazwy nie znamy dalszych szczegółów. Wiemy jedynie, że mowa o grze z segmentu AAA, co znajduje potwierdzenie w wysokości inwestycji.
Nawet 200 mln zł "na stole"
Budżet wynosi od 30 do 50 mln dolarów amerykańskich, "Projekt Maverick" będzie w całości sfinansowany przez Microsoft. Pytanie brzmi: czy ta gra będzie zupełnie nowym IP, czy może swoje fundamenty opierać będzie na znanej już graczom marce? Kolejna tajemnica. W raporcie czytamy, że gra "będzie zrealizowana przez Spółkę w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire), w oparciu o prawa własności intelektualnej Wydawcy".
Zmiany w People Can Fly
Przypomnijmy, że we wrześniu 2022 r. People Can Fly zakończyło etap współpracy z Take-Two, co odbiło się na "Projekcie Dagger". Ostatnim dziełem rodzimego studia jest Outriders z 2021 r. Darmowe demo możemy pobrać z platformy Steam. Tytuł doczekał się potężnego rozszerzenia, mającego znamiona pełnoprawnej kontynuacji – Outriders: Worldslayer.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii