Metacritic otworzył wrota dla oceniania Cyberpunka 2077. Zaczyna się!

Do tej pory opinie o Cyberpunku 2077 można było wyrażać jedynie w... całym internecie. Ale nie na Meta. Zgodnie z zasadami, twórcy serwisu kazali graczom chwilę odczekać, aby nie sypali ocenami po sekundzie od premiery. Teraz są już konkretne liczby na to, co czują gracze.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Źródło zdjęć: © CD Projekt Red
Barnaba Siegel

11.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 20:11

I gdy tylko brama została otwarta o 21:00, ponad 1500 osób przez pierwsze dwie godziny poleciało wystawić notkę grze. Jasne jest, że z miejsca wpadła masa tych, którzy chcieli dokonać klasycznego "review bombingu" - zostawić "zero" lub "dychę" i uciec. Jednocześnie rozkład ocen pomiędzy PC, PlayStation i Xboksa daje trochę do myślenia.

Zacznijmy od PC. Tę wersję do godziny 23:00 oceniło najwięcej osób. 501 pozytywnych ocen (przedział 75-100), 93 neutralne (przedział 50-74) oraz 418 negatywne (przedział 0-49). W chwili pisania tekstu średnia ocen to 5,8/10 - od godziny 22:00 zdążyła wzrosnąć o 0,2.

Zdecydowanie gorzej wypadają wedle internautów wersje konsolowe. W przypadku PlayStation średnia to zaledwie 1,8/10, a 55 recenzjom pozytywnym i 24 neutralnym towarzyszy aż 446 tych wkurzonych. Niewiele lepiej jest z Xboksem. Tu średnia 2,1/10, a oceny rozkładają tak: 32/2/154. Oceny oczywiście dla każdej z wersji będą zmieniały się z godziny na godzinę i z dnia na dzień, czasami inaczej niż stopniowo.

Zastanawia ta różnica między liczbą samych ocen dla konsoli Sony i Microsoftu. Wiemy już z komentarzy, a w przypadku podstawowego Xboksa One także od Dominika, że działanie gier na oba sprzęty w wersji podstawowej pozostawia wiele do życzenia. Czyżby jednak grających na PS4 było 3 razy więcej?

To na koniec jeszcze inne źródło opinii, a więc centrum społeczności Steama. Tutaj recenzje użytkowników są "w większości pozytywne". 10 grudnia w ciągu dnia 71 proc. ze wszystkich opinii była pozytywna, na tę chwilę wzrosła do 78 proc.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.