Zmien skórke
Logo Polygamii

MechWarrior 5: Mercenaries od dziś dostępny na Epic Games Store

Na razie brak informacji o wydaniu konsolowym.

Tak sobie teraz przypomniałem, że w artykule z serii “Fizyka w grach okiem inżyniera” poświęconym pancerzom wspomaganym i innym tego typu zabawkom, zapomniałem wspomnieć o serii MechWarrior. Dla wielu była to kultowa marka, która pozwala na stworzenie wymarzonego mecha, jednak z czasem przygasła, a pełnoprawne odsłony serii zastąpiła wersja online. Cieszyła się jednak na tyle dużą popularnością, że podczas zapowiedzi piątej odsłony serii, kanadyjskie Piranha Games wyraźnie zaznaczyło, iż “Mercenaries” będzie tworzona przez zupełnie nowy zespół.

Wzbudziło to duże zainteresowanie, co oczywiście poskutkowało złożeniem preorderu przez fanów serii. Entuzjazm opadł po tym, gdy w lipcu tego roku ogłoszono, że nowe mechy będą dostępny tylko na Epic Games Store. Oczywiście jest to tylko czasowa wyłączność, ale i tak nie spodobało się to graczom, którzy podobnie jak w przypadku Shenmue 3, poczuli się oszukani i zażądali zwrotu pieniędzy. Do tego warto też dodać, że proces produkcji wydłużył się o trzy miesiące, jednak w końcu gra jest już dostępna.

Oprócz zwiastuna twórcy udostępnili także wymagania sprzętowe, które prezentują się całkiem przystępnie:

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows 7/Windows 8.1/Windows 10
  • Procesor: Intel Core i3-7100/ AMD Ryzen 3 1200
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 770/AMD Radeon R9 280X;
  • Pamięć: 55 GB

Rekomendowane:

  • System operacyjny: Windows 7/Windows 8.1/ Windows 10
  • Procesor: Intel Core i7-6700K/AMD Ryzen 7 1700
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1070/AMD RX Vega 56
  • Pamięć: 55 GB

Część z graczy może zaskoczyć konieczność używania dysku SSD i to nawet w przypadku ustawień minimalnych – informacja ta widnieje na karcie produktu w sklepie. Strona projektu sugeruje jednak co innego, więc posiadacze tradycyjnych dysków talerzowych mogą w spokoju zasiąść do gry.

Swoją drogą, byłoby ciekawe, gdyby jakaś gra faktycznie wymagał dysku SSD do uruchomienia. Jeśli mam być szczery, to nie słyszałem jeszcze o takim przypadku.

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

2
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
1 Odpowiedzi
2 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
3mortis
Użytkownik

SSD to taka roznica w wydajnsoci ze projektowanie gier na hdd to kula u nogi, w erze gdzie konsole wchodza w ssd moze faktycznie trzeba z tego zrezygnowac

A wylacnzosc na epic? jak nie mam nic do samego modelu biznesowego epica, tak tworcom powinni kazac wioslowac na galerze za to ze nie udzielili takiej informacji przed sprzedaza preorderow bo sytuacja na rynku jest taka ze to ewidetne wprowadzanie w blad “bo przeciez jak powiemy to moga mniej kupic”

GThoro
Użytkownik

Tylko, żeby SSD na coś wpływało w grze to musiałaby ona orać cały czas po dysku. A tak to co najwyżej loadingi będą krótsze i tyle.

Popularne wpisy

Popularne Gry