Epic Games Store w liczbach

Jak wyglądał rok 2019 na platformie twórców Fortnite’a?

Epic Games Store w liczbach
Bartosz Witoszka

15.01.2020 | aktual.: 15.01.2020 16:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Choć Epic Games Store rozpoczął swoje działanie pod koniec 2018 roku, a pierwszym wydawcą, który oficjalnie wsparł platformę Tima Sweeney’a był Ubisoft, to za początek ekspansji EGS-a uznaje się ogłoszenie czasowej wyłączności dla Metro Exodus. Czas szybko zleciał, bo już za około miesiąc gra będzie dostępna na Steamie, ale to nie jedyne, czym próbowało walczyć Epic Games z monopolem Valve (stając się przy okazji nowym monopolistą, ale to tam, szczegóły). Twórcy Fortnite’a walczyli jednocześnie na dwóch frontach, proponując deweloperom korzystniejsze warunki (niższa marża i dodatkowe środki w przypadku, gdy gra była dostępna przez określony czas tylko na Epic Games Storze) oraz rozdając całą masę gier za darmo. Ile ich dokładnie było?

Obraz

Najwięcej użytkowników Epic Games Store’a pochodzi głównie ze Stanów Zjednoczonych (17,24%); Polacy zajmują zaszczytne, siódme miejsce wyprzedzając tym samym Kanadyjczyków czy Brazylijczyków.

Obraz

Więcej danych znajdziecie poniżej, a ja jeszcze dodam tylko, że na Epic Games Store darmowe gry będą dostępne przez cały 2020 rok. Wygląda więc na to, że skarbiec Tima Sweeney’a jest pojemny i wypełniony po brzegi – czy to wystarczy, by przekonać do platformy graczy pecetowych (przynajmniej większości z nich)? Zobaczymy.

Obraz
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.