Maxis zamknięte. EA kończy 28‑letni żywot studia odpowiedzialnego za SimCity
To nie znaczy, że nie będą ukazywać się już gry sygnowane logiem Maxis, ale to i tak bardzo smutna wiadomość.
Maxis (początkowo Maxis Software) zostało założone w 1987 roku - jednym z jego "ojców" był Will Wright, wizjoner, główny twórca SimCity. To właśnie ta gra rozsławiła studio i przyniosła mu pierwszy wielki sukces. W 1997 roku Maxis zostało zakupione przez Electronic Arts, a w 2000 roku wypuściło swój największy hit - The Sims, symulację już nie całego miasta, ale jednej rodziny.
Od dłuższego czasu gry Maxis nie były już jednak tak błyskotliwe. Zapowiadany na rewolucję Spore okazał się ogromnym zawodem. Darkspore był krokiem w dziwnym kierunku - zamiast symulacji dostaliśmy hack'n'slash w stylu Diablo - a nowe SimCity zostało pogrążone przez kontrowersje związane z koniecznością bycia ciągle podłączonym do sieci podczas zabawy czy zbyt małe tereny, na których można było budować.
Will Wright odszedł już wcześniej, tuż po Spore - w 2009 roku.
EA ogłosiło właśnie, że oryginalne studio Maxis, to z Emeryville w Kalifornii, zostanie zamknięte. Jego pracownicy otrzymają propozycje zatrudnienia w innych miejscach Electronic Arts. Kończy się 28-letnia historia bardzo ważnego punktu na mapie świata gier. To bardzo smutna wiadomość.
Gry ze znanych serii będą się jednak dalej ukazywać, zobaczymy też przy nich logo Maxis. Będą dziełami The Sims Studio z Redwood Shores, EA Salt Lake z Salt Lake City, Maxis Helsinki i studia z Melbourne.
[Źródło: Kotaku]
Tomasz Kutera